خبرگزاری کار ایران

انتقاد از بلاتکلیفی سامانه تهران من

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۲۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گفت: اکنون سامانه تهران من بلاتکلیف است و عده ای از کارکنان سازمان فاوا که از این سازمان جدا شده و به ساختمانی دیگر در شهرداری منتقل شده اند، بیکار هستند و عاطل و باطل مانده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تذکری در یکصد و نوزدهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی پایتخت با انتقاد از وضعیت نامناسب سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گفت: شنبه دو هفته قبل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بازدید داشتم و با ده ها نفر از مدیران و کارکنان این سازمان ملاقات کردم و متوجه وضعیت نامطلوب این سازمان شدم. این در حالی است که وقتی مسأله تشکیل سازمان فناوری های نوین شهرداری در شورای شهر مطرح شد، تاکید کردم که نباید تشکیل یک سازمان جدید به تضعیف یک سازمان قدیمی بینجامد؛ آن‌ هم سازمانی که سرمایه تخصصی شهرداری تهران را در اختیار دارد و تا کنون زیربنای اقدامات فناورانه شهرداری بوده است.

وی افزود: با کمال تأسف مسئولان شهرداری در ماه های اخیر تمرکز خود را روی تشکیل سازمان فناوری های نوین گذاشته بودند، این در حالی است که اکنون با مخالفت وزارت کشور، تشکیل این سازمان منتفی شده است، اما همین کار باعث تضعیف سازمان اصلی این حوزه یعنی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران شده است، به نحوی که سازمان فاوایی که من اخیرا بازدید کردم، با شرایط سال ۹۶ این سازمان کیلومترها فاصله گرفته و عقب افتاده است.

امانی با اشاره به مخالفت وزارت کشور با تشکیل سازمان فناوری های نوین شهرداری گفت: وزارت کشور دقیقا با همان استدلال هایی که ما داشتیم، یعنی این که نباید تشکیلات جدیدی در شهرداری توسعه یابد و تمام اهداف خوبی که شهرداری می خواهد در حوزه هوشمندسازی پیگیری کند، می تواند در همان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شود و نیازی به تشکیل سازمان جدید نیست، با تشکیل سازمان فناوری های نوین مخالفت کرده است. اما دوستان به این استدلال های بنده توجه نکردند و به تشکیل سازمان فناوری نوین رای دادند، ولی اکنون وزارت کشور اجازه تشکیل این سازمان را نمی دهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: کاش دوستان شهرداری عجله نمی کردند و اجازه می دادند تشکیل سازمان فناوری های نوین قطعی شود و اساسنامه آن تصویب شود، بعد تمرکز خود را از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برمی‌داشتند‌ و روی سازمان فناوری های نوین می گذاشتند، اما در وضعیت امروز، از آنجا مانده و از اینجا رانده شده ایم.

امانی با اشاره به وضعیت نامناسب کنونی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: متاسفانه هنوز شورای سازمان فاوا تشکیل نشده و هیات مدیره آن ناقص است. این در حالی است که این سازمان حدود ۵۰ سال در شهرداری تهران قدمت دارد، اما بودجه امسال آن واگذار نشده است و این سازمان نتوانسته هیچ کدام از برنامه های خود را در سال جاری انجام دهد. همچنین سامانه «تهران من» نیز اخیرا به امید این که در آینده به سازمان فناوری های نوین شهرداری منتقل شود، از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات جدا شده و در حال حاضر بلاتکلیف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: اخیرا بخشی از کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از این سازمان جدا شده اند و به ساختمان دیگری در شهرداری منتقل شده اند، اما اکنون  بیکار هستند و عاطل و باطل مانده اند.ما مخالف وقوع چنین اتفاقاتی در شهرداری تهران هستیم که قبلا هم موارد مشابه آن تجربه شده بود.

وی در پایان تصریح کرد: ما از روی دلسوزی این حرف ها را می زنیم و از مدیران شهرداری می خواهیم کاری کنند که این سازمان بیش از این تضعیف نشود. در همین یک سال گذشته ۱۸ نیروی ارزشمند و متخصص از یکی از معاونت های این سازمان جدا شدند و هنوز شاهد تداوم این روند هستیم. به شهرداری تهران تذکر جدی می دهم حالا که با تشکیل سازمان فناوری های نوین مخالفت شده است، تمرکز خودشان را روی سازمان فاوا بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز