خبرگزاری کار ایران

از کمک ۱۰ میلیاردی به پلیس تا ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۲۲۹

اعضای شورای شهر تهران چند تبصره دیگر از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران یارانه بلیت مورد بررسی قرار گرفت. ناصر امانی با قرائت این تبصره گفت: با استناد به بند ۷ مصوبه هیات وزیراندرخصوص واگذاری شرکت مترو به شهرداری تهران و وظایف دستگاه‌های اجرائی جهت انجام ترتیبات قانونی برای واگذاری کلیه امور راه آهن شهری تهران (مترو) به شهرداری تهران و با توجه به‌عدم پرداخت سهم دولت از بابت یارانه بلیت مترو و اتوبوس به منظور جبران کسری هزینه‌های بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران می‌تواند اعتبار مندرج در ردیف‌های اعتباری را به عنوان مابه التفاوت قیمت بلیت مترو و اتوبوس به شرکت مترو واحد حقوق و مزایا را هر ماهه به شرکت‌های مذکور پرداخت و آنرا به عنوان سهم دولت منظور و به حساب بدهی دولت ثبت کند. 

او ادامه داد: درخصوص نحوه وصول سهم و تعهدات پرداخت نشده سهم دولت توافقات مکفی را به عمل آورده را نتیجه را طی مدت سه ماه به شورا ارائه کند. 

مهدی چمران با بیان اینکه این مشکل هرساله وجود دارد گفت که با توجه به حضور زاکانی در جلسات هیات دولت امیدواریم که این موضوع عملیاتی شود. 

به گزارش ایلنا این تبصره به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

در ادامه تبصره شانزدهم که به بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اختصاص داشت مورد بررسی قرار گرفت. ناصر امانی ضمن قرائت این تبصره گفت: شهرداری موظف است بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مندرج در بخش بودجه شهرداری را طبق مفاد بندهای ذیل پرداخت و به هزینه منظور نماید. یک؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک مکلف است اعتبارات پرداختی از سوی شهرداری تهران به راهور را برمبنای سیاست‌های شهرداری عملکرد محور نماید. هر گونه پرداخت به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منوط به تایید شهرداری تهران می‌باشد. 

او ادامه داد: پلیس مکلف است نسبت به ارائه بانک اطلاعات خودروها وموتورسیکلت‌های شهر تهران به منظور ارائه قبوض سالیانه اقدام کند. و همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود چنانچه در اثر اقدامات پلیس راهور میزان وصول عوارض خودرو و موتورسیکلت، عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای براساس ردیف‌های درآمدی محقق شود، معادل ۲۰ درصد از مبلغ مازاد وصولی را تا سقف ۱۰ میلیارد ریال به عنوان اجرای برنامه‌های تسهیل عبور و مرور در مقاطع شش ماهه به صورت کمک به پلیس راهور بپردازد. 

به گزارش ایلنا تبصره بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با پیشنهادات اعضای شورای شهر به تصویب رسید. 

اعضای شورای شهر تهران همچنین تبصره ۱۸ را که مربوط به کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی بود را نیز بررسی کردند که به موجب آن شهرداری تهران موظف است ردیف‌های اعتباری کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی و حمایت از توسعه و تجهیز مدارس و همچنین ردیف‌های ماموریت آموزش شهروندی را مطابق با دستورالعملی هزینه کنند که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواهد رسید. 

این تبصره نیز با ۲۱ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز