خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شرکت‌های دانش بنیان برای تولید چیپ پلاک سوم کمک کنند/ بازنویسی سیستم‌های شماره‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۵۸۸

رییس پلیس راهور انتظامی کشور درباره تولید و نصب پلاک سوم روی خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که نصب پلاک سوم روی خودرو از چه زمانی آغاز می شود؟ گفت: پلاک سوم یک کار بسیار اثربخشی است که باید انجام شود و همچنین این کار براساس تکلیف قانونی است که در سال 84 مصوب شده است بنابراین باید این اقدام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال بازنویسی سیستم های شماره گذاری هستیم و تا نوروز پایان می یابد، ادامه داد: در حال حاضر در حال تولید نرم افزارهای پلاک سوم هستیم و این کار را در اولویت قرار داده ایم تا سریعتر نرم افزار آن آماده شود.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به موضوع چیپ مورد نیاز در نرم افزار پلاک سوم که باید در زیر شیشه نصب شود، خاطرنشان کرد: با دانشگاه‌های مختلف از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر و علم صنعت در این خصوص صحبت کرده‌ایم ما علاقه‌مند هستیم که شرکت های دانش بنیان که در حوزه های مختلف فعالیت کرده اند در تولید چیپ به ما کمک کنند تا ما برای خرید چیپ زیر آیینه و ... وابستگی ارزی نداشته باشیم. 

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: اگر این موضوعات رفع شود ما می توانیم در این زمینه به سرعت اقدامات مان را انجام دهیم. تلاش ما این است که خیلی سریعتر و تا قبل از پایان سال این کار را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نصب پلاک سوم بر روی خودرو در کشف خودروهای سرقتی نیز می تواند موثر باشد، گفت: بله، قطعا نصب پلاک سوم بر روی خودرو می تواند در کشف خودروهای سرقتی و خودروهای پلاک مخدوش موثر باشد و دیگر لازم نیست برای تعیین اصالت، کل خودرو را کنترل کرد بلکه با یک دست افزار می توانیم به راحتی اصالت خودرو را تعیین کنیم.

سردار هادیانفر در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ترسیم کروکی های الکترونیکی گفت: کار جدی را که در این زمینه شروع کرده ایم با کمک بیمه ها دنبال می کنیم. بحث ایجاد سامانه یکپارچه حوادث ناشی از تصادفات است. یکی از قسمت های این سامانه بحث کروکی الکترونیک است که بیش از یکسال است در استان قم چه در حوزه پلیس راه و چه در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی کروکی ها به صورت صددرصد الکترونیک ترسیم می شود. در حال حاضر نیز تقریبا بخش زیادی از کار انجام شده و اشکالات نرم افزار برطرف شده است.

وی تصریح کرد: 7 هزار تبلت دراین خصوص نیز تامین شده است جلساتی در این خصوص نیز با بیمه ها برگزار شده است. یک مشکل کوچکی در تعیین نرخ هزینه این کار با بخش خصوصی وجود دارد که باید شرکت های بیمه ای آن را رفع کنند و فکر می کنم دکتر خاندوزی باید در این زمینه کمک کنند.

رییس پلیس راهور کشور گفت: تبلت ها آماده است از زمانی که به ما این تبلت ها را تحویل دهند ما ده روز زمان نیاز داریم که این تبلت ها را به سرور متصل و کار را آغاز کنیم تا همه افسران در کشور کروکی ها را به صورت الکترونیک ترسیم کنند. این کار مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه اطلاعات به لحظه تبادل می شود و هزینه های اضافی کاهش پیدا کرده و فرد مقصر و غیرمقصر با یک پیامک از وضعیت تصادف مطلع می شوند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از مزایای این کار این است که با توجه به اینکه سالانه بیمه ها بیش از 2 هزار میلیارد خسارت ناشی از تصادفات ساختگی را پرداخت می کند و با کروکی الکترونیک این ها برچیده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز