خبرگزاری کار ایران

سرهنگ شیرانی خبر داد:

افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌های کشور طی چند روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳۷۵

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از افزایش تصادفات زنجیره‌ای طی چند روز گذشته در جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش تصادفات زنجیره ای طی چند روز گذشته در جاده های کشور گفت: یک مورد تصادف خسارتی چند وسیله ای در چند نقطه صبح امروز در استان البرز آزاد راه قزوین_کرج به پلیس راه اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: تصادف فوق مابین 23 دستگاه سواری در 5 نقطه به فاصله 500 متر در 7 فقره تصادف به وقوع پیوسته است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره ای را افزایش می دهد.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد: در این ایام شروع بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات زنجیره ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است. همچنین اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

  وی تصریح کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار بارندگی سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه این بارش‌ها در جاده‌های اکثر استان‌ها ادامه داشته و رانندگانی که در این ایام در جادهها تردد می نمایند می بایست آمادگی رانندگی در این شرایط را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز