خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اعلام آمار بازگشت دانش‌آموزانِ ترک تحصیل کرده به مدرسه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۶۳

معاون متوسطه آموزش و پرورش آمار بازگشت دانش‌آموزانِ ترک تحصیل کرده به مدرسه را اعلام کرد.

«محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص آمار بازماندگان از تحصیلی که برای سال جدید ثبت نام کرده و به مدرسه برگشته‌اند، بیان کرد: آمار بازگشت به تحصیل الان احصا نمی‌شود؛ معمولا آمار بازماندگان از تحصیل یک سال با تاخیر به دست می‌آید به این دلیل که دانش آموز را ابتدا شناسایی و بعد رصد می‌کنیم که آیا به تحصیل برگشته است یا خیر. ما باید نفر به نفر این افراد را بررسی کنیم. 

معاون وزیر تصریح کرد: این رصد از ثبت نام سال تحصیلی آغاز می‌شود، اما آمار دانش آموزانی که بودند را باید با قبل مقایسه کنیم، چرا که به کلی آمار دانش آموزان ما افزایش پیدا کرده است و نمی‌توانیم بگوییم لزوما در حال حاضر این تعداد دانش آموز بازمانده است یا بازگشت به تحصیل داشته است. ما باید افرادی را که از نظام آموزشی خارج شده بودند و به عنوان کد دانش آموزی در فهرست ما قرار نداشتند را به صورت یک به یک رصد و با آنها ارتباط برقرار کنیم و توضیحات داده شود تا به تحصیل برگردند و بعد از آن مجدد رصدی صورت بگیرد و فکر می‌کنیم تا یک ماه آینده آمار نهایی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیلی که بازگشت داشته‌اند، احصا می‌شود. 

کاظمی افزود: براساس آماری که معاون وزیر اعلام کرده‌اند، توانسته‌ایم حدود ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره‌های ابتدایی و متوسطه را جذب مدارس کنیم. 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و آخرین آمار از مدارس فرسوده اظهار کرد: مشارکت ما بیشتر در زمینه احداث هنرستان ها، جذب خیرین و تجهیز مدارس بخصوص تجهیز هنرستان‌ها است. در شروع سال تحصیلی جاری با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس حدود دو هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری و تخصیص داده شد که از این مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان، صرف تجهیزات هنرستانی شد. البته به غیر از این ۵۰۰ میلیارد تومان، منابع مالی دیگری نیز از سوی معاونت آموزش متوسطه تخصیص داده شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات هم منابع معاونت آموزش متوسطه و هم از درآمدهای ناشی از فروش گاز که به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس واریز می‌شود، بتوانیم این مبلغ را تامین کنیم و از این طریق مدارس، بخصوص هنرستان‌ها را مجهز کنیم.

وی درباره ایجاد «خانه گفت‌وگو» در مدارس همانند آنچه در دانشگاه ها وجود دارد، گفت: اتفاقا در همین راستا در روزهای اخیر جلسات متعددی با معاونت پرورشی داشته‌ایم و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی دانش آموزان بحث‌های شده است. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در مدارس شوراهای متعددی داریم که طبیعتا چنین بسترهایی در دانشگاه‌ها فعال نیست؛ شورای دانش‌آموزی به غیر از تشکل‌های دانش‌آموزی فعال مثل انجمن اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و... وجود دارد و فعالیت جدی هم می‌کنند. پس به غیر از این تشکل‌ها و انجمن‌هایی که عنوان کردم، به منظور مشارکت دانش آموزان در امر تصمیم گیری، شورای دانش آموزی در همه مدارس وجود دارد و فعالیت می‌کنند. 

کاظمی ادامه داد: یکی از شاخص‌های ارزیابی ما در مقوله ارزیابی مدیریت مدارس، میزان مشارکت دانش آموزان در فرایند آموزش و تصمیم‌گیری‌هاست. ما تلاش می‌کنیم بتوانیم ارتقای مدیریت در مدرسه را داشته باشیم و این ارتقای مدیریت به جز جلب مشارکت همه ذی نفعان در مدرسه امکان‌پذیر نیست. در مدرسه ذی نفع ما دانش آموز، اولیا، معلم و حتی محله است و باید از همه ظرفیت‌ها برای این موضوعات استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز