خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:

شرکت ۲۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در طرح «جبران افت یادگیری»

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۷۹۴

معاون آموزش متوسطه در مورد طرح «جبران افت یادگیری» گفت: بعد از آموزش حضوری باید برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامه‌ریزی ویژه‌تری انجام می‌دادیم.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی کاظمی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در مورد طرح «جبران افت یادگیری» اظهارکرد: بعد از آموزش حضوری باید برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامه‌ریزی ویژه‌تری انجام می‌دادیم. 

او افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا اعتباری پیش بینی شد تا برای دانش آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را در دوره متوسطه و در برخی دروس را کسب نکرده‌اند، یک برنامه جبران افت تحصیلی، تثبیت و تعمیق یادگیری داشته باشیم. 

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: گروه دومی از دانش آموزان نیز هستند که نمره قبولی را کسب کرده‌اند اما نمره پایینی داشتند، این دانش آموزان بنابر نظر مدیر و شورای مدرسه، ضرورت دارد که برای یادگیری بیشتر دوره جبران افت را بگذرانند به همین منظور برای ایجاد انگیزه درآن‌ها مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم تا نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود. 

او از مشارکت ۲۰ درصدی دانش آموزان در این طرح خبرداد و گفت: شرکت در این طرح برای دانش آموزان مدارس دولتی رایگان است و مدارس غیردولتی هم می‌توانند برای خودشان این طرح را اجرایی کنند. 

کاظمی درس خواندن در فضای مجازی، عدم رفع اشکال، عدم ارتباط مستقیم با معلم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و همچنین روش تدریس را به عنوان مهم‌ترین عوامل افت یادگیری دانش آموزان برشمرد و گفت: مدارس در این طرح عملکرد دانش آموزان را رصد و پایش می‌کنند. 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، کاظمی در پایان گفت: آموزش وپرورش به عنوان سیاست‌گذار در حوزه آموزشی برای‌عدم اختلال در برنامه یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی کرده است و رصدهای مختلفی را نیز انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز