خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

کتاب درسی دانش آموزان بازمانده و نیازمند را تامین خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۲۸

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها دانش آموزان بازمانده را می‌شناسند به دفاتر قرارگاه در ادارات اطلاع دهند تا بتوانیم آن‌ها را به مدرسه برگردانیم.

به گزارش ایلنا، «حمیدرضا خان‌محمدی» در نشست خبری با موضوع توزیع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی و بازدید از فرایند توزیع استانی نوشت‌افزار در انبار بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: توسعه ظرفیت‌های موجود در عرصه تولید محصولات نوشت‌افزار ایرانی تنها در آموزش و پرورش و با اهتمام کانون قابل تحقق است. 

وی افزود: از این موضوع حمایت می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسیم، موضوع باید به گونه‌ای رقم بخورد که نوشت‌افزار و محتوای مورد استفاده از سوی دانش آموزان، ساخت ایران باشد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی دانش آموزان از نوشت افزاری استفاده می‌کند که توسط متخصصان و تولیدگران ایرانی ساخته شده، حس خودباوری در وجودش تقویت می‌شود. 

خان محمدی یادآور شد: توزیع و عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی در شهرهای مختلف، امکان آن به تازگی از طریق سایت «دیجی کانون» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است. 

وی ادامه داد: وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود، دانش آموزان دیگر به لوازم التحریر خارجی نگاه نمی‌کنند. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره بازماندگی از تحصیل دانش آموزان اظهارکرد: نرخ بازماندگی دوران کرونا با قبل تفاوت چندانی نداشت و یک دلیل استفاده از ابزار فناورانه برای ادامه آموزش بود. 

خان محمدی افزود: اما آنچه اکنون با آن مواجه هستیم، چالشی است که اگر درست برنامه ریزی نشود، در مهر و آبان رخ دهد. باید ببینیم از افرادی که ثبت نام کرده اند، چه تعداد در کلاس درس حضور پیدا نمی‌کنند. 

وی گفت: امکان اهدای بسته لوازم التحریر در طرح عرضه مستقیم نوشت‌افزار از طریق سایت دیجی کانون وجود دارد تا دانش آموزی به دلیل هزینه نوشت‌افزار از مدرسه باز نماند و بخشی از بار مردم نیازمند سبک شود. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ادامه داد: تامین کتاب درسی دانش آموزان بازمانده و نیازمند را انجام خواهیم داد. 

خان محمدی افزود: در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها ابتدای مهر میزبان همه دانش آموزان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که دو تفاهم نامه خوب با دو خیریه بستیم تا برای آموزش ۱۰ هزار دانش آموز که به دلایل مختلف در سیستان و بلوچستان دسترسی به آموزش ندارند، برنامه ریزی کنند گفت: مدرسه مجازی ایران نیز به زودی افتتاح خواهد شد که آموزش مجازی و ترکیبی به دانش آموزانی که شرایط حضور در مدرسه را ندارند انجام شود تا این گروه نیز تحت آموزش قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز