خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

ورزش همگانی جز با همکاری آموزش و پرورش محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۴۹

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر افراد از نظر جسمانی توانایی داشته باشند و این استعدادها شکوفا نشود دچار آسیب اجتماعی می شوند که خطرناک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست شورای عالی تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان گفت: ورزش مقدمه‌ای واجب است. هرکسی ورزش کند از نظر فیزیکی ارتقا پیدا می کند که این امری طبیعی است، اما نگاه تربیتی و فرهنگی مهم است و این نگاه، نگاه عالی است که ساحت اعتقادی و اخلاقی را در برمی‌گیرد و وقتی ورزش پهلوانی شد، وارد ساحت اخلاقی می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ورزش یک ساحت نیست‌ ادامه داد: در دوران کرونا دیدیم چقدر افزایش وزن و بهم ریختگی ساختار بدن داشتیم که بعدها نتایجش معلوم می شود که شما بهتر از من می دانید و باید به آن رسیدگی کرد.

او گفت: باید ائتلافی جدی تشکیل داد و بدانیم ورزش همگانی جز با همکاری آموزش و پرورش محقق نمی شود. سن مهم در این امر، سن کودکی است و باید از مدرسه کار را شروع کرد. ما در این مسیر ساده پیش رفتیم و عملیاتی کار کردیم.

نوری خاطرنشان کرد: در این زمینه اولین کاری که دوستان انجام دادند استعدادیابی بود البته هنوز کامل نیست و نیمرخ ورزشی دانش‌آموزان را نمی توان به سادگی دید. ما ۱۴۵ آزمون به اضافه آزمون های عملی داریم تا وضعیت دانش آموز را برآورد کنیم. لذا باید نیمرخ واقعی دانش آموز را احصا کنیم و روی آن کار شود. نمی خواهیم دانش آموزی بعدها بگوید اگر من را دیده بودند، در رشته ای قهرمان شده بودم.

وزیر ادامه داد: هدف ما قهرمانی نیست بلکه شکوفاسازی استعدادهاست. باید موقعیت را بشناسیم و در آن موقعیت دانش آموز را پرورش بدهیم در انتخاب رشته هم همین طور است؛ طرف پزشک شده و حالا می بینیم ساختمان می سازد!

نوری ضمن اشاره به اینکه شکوفایی استعداد مهم است یادآوری کرد: اگر افراد از نظر جسمانی توانایی داشته باشند و این استعدادها شکوفا نشود دچار آسیب اجتماعی می شوند که خطرناک است.

او در ادامه عنوان کرد: من شنیدم مدارس هیئت ها را راه نمی دادند و خودم نامه نوشتم که این کار باید انجام شود. ما از همین هیئت ها امام حسینی شدیم. باید در ورزش هم زمینه را فراهم کنیم که هیجان کامل داشته باشند، اما از دایره سبز خارج نشوند و شکست و مشاجره و مناظره تا حد معقول باشد که این خوب است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: ما ورزش می‌کنیم تا هویت را تقویت کنیم. ما برای مسابقات دانش آموزی زیر ۱۸ سال آمادگی کامل داریم و همکاران ما خوب ورود پیدا کرده اند و دستشان را هم باز گذاشته ایم. برنامه ریزی برای آموزش رشته های ورزشی در مدارس را می توان راه اندازی کرد.

او در مورد اعزام دانش آموزان برای مسابقات ورزشی در سطح بین المللی دستور به اقدام و پیگیری داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز