خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور:

زنگ بازگشایی مدارس مازندران نواخته شد/آغاز سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۹۸

امروز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مازندران با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،امروز شنبه ۱۵ شهریورماه همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس مازندران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

استاندار مازندران نیز در آیین بازگشایی مدارس استان مازندران در مدرسه مرحوم شهابی سیمرغ تاکید کرد: آموزش و پرورش حساس ترین مجموعه مردمی را به عنوان پر مخاطب ترین جامعه هدف به همراه دارد.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به این که بیماری کرونا تمامی معادلات حاکم بر جهان را بهم ریخته است، تصریح کرد: ایران توانسته است با وجود تمام سختیها راه های درستی را طراحی کند که هم سلامت مردم و هم اقتصاد تامین شود.

وی با تاکید بر این که همه افراد جامعه در زمینه بازگشایی مدارس مسئولیت‌پذیر باشند، گفت: این اتفاق که هم مدرسه باز باشد و هم سلامت دانش آموزان تامین شود با وفاق وهمدلی میسر است  و می توانیم این دوره را بگذرانیم و هرکس باید وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد.

علیرضا سعدی پوردر مراسم نمادین آغاز بازگشایی مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید ۵۶۰ هزار دانش آموز مازندرانی در بیش از ۳۹۰۰ مدرسه تحصیل خواهند کرد.

وی با توجه به الویت آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید آموزشی افزود: به همین منظور آموزش‌های تلفیقی متشکل از آموزش در روز‌های زوج و فرد، آموزش چرخشی و گروه بندی دانش آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برنامه ریزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آموزش حضوری ساعات آموزش و تفریح دانش آموزان پلکانی تعریف شده است گفت: به منظور جلوگیری از تراکم دانش آموزان در مدارس، حداکثر زمان آموزش در کلاس‌ها فقط ۳۵ دقیقه و ساعت‌های حضور در کلاس و تفریح هم برای هر کلاس متفاوت است.

وی ادامه داد: زمان آموزش‌های فضای مجازی در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان پایه‌های ابتدایی نیز در نوبت بعداز ظهر‌ها برنامه ریزی شده و بر این اساس دانش آموزان دوره اول ابتدایی یعنی پایه‌های یکم، دوم و سوم ابتدایی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۴۵ دقیقه با مدیریت خانواده هایشان و حضور در فضای مجازی آموزش می بینند.

سعدی پور افزود: ساعت آموزش دانش آموزان پایه دوم متوسطه نیز در شبکه آموزشی شاد ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ دقیقه و در مقاطع متوسطه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۰:۱۵ و متوسطه دوم ۱۰:۱۵ تا ۱۲:۳۰ اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در ۵۲۳ مدرسه استان که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند کلاس‌ها حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود افزود: بوفه‌های تمامی مدارس تعطیل است و تصمیم گیری برای استفاده از سرویس مدارس نیز به خود خانواده‌ها واگذار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز