خبرگزاری کار ایران

منصوری خبر داد؛

افق جامع پروژه های آب و فاضلاب با محوریت تضمین زیرساخت های استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۸۴۶

​استاندار تهران گفت: افقی جامع برای پروژه های آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است که با اجرای آن استان به لحاظ زیرساخت های آب و فاضلاب تضمین و شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری استاندار تهران همراه با عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان و سایر مسئولان از پروژه های آب و فاضلاب استان تهران بازدید کردند. 

منصوری در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت آب با توجه به شرایط کشور و استان اظهار داشت: بایستی در حوزه آب و فاضلاب مدیریت و برنامه ریزی جدی اتفاق بیفتد و به موازات پروژه های عمرانی و زیربنایی دنبال و تامین اعتبار شود. 

وی با اشاره به بازدیدهای امروز افزود: پروژه ای بیش از ۳۷۰ منبع ذخیره سازی آب در مناطق مختلف شهر تهران را  تامین می کند و در شهرک صنعتی مامونیه در حال احداث می باشد، که جهت تعادل بخشی و مدیریت بحران در مواقع اضطراری گره گشاست و در سطح دنیا بی نظیر می باشد. 

استاندار تهران عنوان کرد: از ۳۳ کیلومتر پروژه آب رسانی به شهر پرند با عنوان اجرای خط ۱۴۰۰ حدود ۲۹ کیلومتر آن اجرا شده و تا سه ماه آینده نهایی می‌شود. 

منصوری سپس گفت: پروژه مهم دیگر تصفیه خانه فیروز بهرام و جنوب تهران است که ۷۰ درصد فاضلاب تهران را تصفیه می‌کند و جزوه پروژه‌های راهبردی است که از ۸ مدول تصفیه خانه ۶ مدول به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از دو مدول دیگر ۸۰ تا ۹۰ مترمکعب آب وارد چرخه می‌شود که اتفاق بزرگی به لحاظ کشاورزی می باشد. 

وی همچنین با اشاره به خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین ادامه داد: برای اجرای دو مدول بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل ماده ۵۶ دنبال می شود. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: رینگ سراسری شهر تهران با عنوان قمر بنی هاشم(ع)، همه شبکه های آبرسانی شهر تهران را به هم متصل می کند و به لحاظ تعادل بخشی و بهبود  کیفیت آب نیز بسیار موثر است. 

منصوری در ادامه تاکید کرد: افقی جامع برای پروژه های آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است که با اجرای آن استان به لحاظ زیرساخت های آب و فاضلاب تضمین و شرایط بهتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز