خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار تهران بر استفاده از همه ظرفیت‌های استان به نفع تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۳۵

استاندار تهران بر استفاده از همه ظرفیت‌های استان به نفع تولید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه استان تهران با حضور محسن منصوری استاندار تهران، پازوکی سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

منصوری در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) با اشاره به شعارهای چند سال اخیر با محوریت تولید اظهار داشت: اصل تولید و تاکید بر اقتصاد در شعارهای چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و راهبرد اصلی کشور می باشد.

وی افزود: در سال های مختلف از منظرهای متفاوتی به اقتصاد نگاه شده، گاهی از زاویه تورم و برنامه برای کنترل آن، گاهی از زاویه اشتغال و کارآفرینی، گاهی از نگاه زنجیره‌های تولید و تامین منابع سرمایه در گردش که هر کدام محاسن و معایبی داشتند، بر اساس این تجربیات و بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری، اکنون تولید به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گرفته؛ چراکه پیشبرد اقتصاد در همه ابعاد مستلزم توجه به تولید است.

استاندار تهران عنوان کرد: در مسیر تولید محدودیت ها و قواعد دست و پاگیر وجود دارد که سبب مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است، نگاه دولت مردمی، حمایت از تولید و تلاش برای اصلاحات در زمینه قوانین و ساز و کارهای اجرایی است و از جمله اصلاحات انجام شده ، می توان به مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها اشاره کرد .

وی تاکیدکرد: برخی موارد اصلاحات در حوزه اقتصاد اجرا شده و در این زمینه از خانواده بزرگ تولید و مردم تشکر می کنیم، چرا که هم مردم و هم تولید کنندگان همراهی کردند، هرچند دشمن برنامه ریزی کرده بود تا از فرصت اصلاح اقتصادی برای ایجاد  تنش اجتماعی بهره برداری کند ، اما مردم با تمام سختی های این طرح، همراهی لازم را داشتند.

استاندار تهران تصریح کرد: زحمات تولیدکنندگان برتر به عنوان الگو در استان و کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد، چرا که یکی از کارکردهای نظام اسلامی شناسایی، معرفی و تکثیر الگوهای موفق است، در این زمینه تولیدکنندگان از ظرفیت ترویجی و آموزشی برای بالا بردن ظرفیت تولید استفاده کنند و دستگاه ها و مدیران نهایت همراهی را با تولیدکنندگان داشته باشند.

منصوری ادامه داد: استان تهران جایگاه اجتماعی و اقتصادی ویژه ای دارد و از حدود شش هزار شرکت دانش بنیان بیش از ۵۰ درصد آن در تهران مستقر هستند، ۷۰ درصد اقتصاد کشور در تهران قرار دارد واز طرفی بازار بزرگ ۱۶ تا ۱۷ میلیونی ظرفیت قابل توجهی است، از اینرو زیرساخت‌ها باید بر اساس اقدامات دانش بنیان و مبتنی بر فناوری پیش برود تا ضمن الگوسازی، با نظر به  واقعیت ها و محدودیت های موجود، گام های بلندی و موثری برداشته شود.

استاندار تهران در پایان با اشاره به محدودیت منابع آب خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب، استفاده از کشت و تولیدی که کمترین میزان بهره مندی از آب را دارد، ضروری است، چرا که اقلیم کشور خشک است و باید متناسب با شرایط و واقعیت‌های موجود اقتصاد را مدیریت کنیم، در این راستا روش های دانش بنیان از جمله ترویج کشت گلخانه‌ای ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز