خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آمار دانش‌آموزِ دیرآموز کمتر از ۶ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۹۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز غربالگری شدند که آمارها نشان می‌دهد کمتر از ۶ درصد دانش‌آموز دیرآموز بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح پایگاه سنجش  سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در دبستان دخترانه رازی گفت: محور پیشرفت هر کشوری نیروی انسانی است.

وزیر با اشاره به اینکه از ابتدای دهه ۸۰  سنجش سلامت شکل گرفته است، گفت: ۱۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و ۴۲۷ پایگاه سوم داریم که کار تخصصی تر می کنند. در سال گذشته  یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز و امسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز غربالگری شدند که آمارها نشان می‌دهد کمتر از ۶ درصد دانش‌آموز دیرآموز  بودند.

نوری افزود: دانش‌آموز استثنایی برای مدارس تلفیقی کمتر از ۲ دهم درصد بود و دانش‌آموز استثنایی در مدارس ویژه نیم درصد است و این آمار مدارس تلفیقی هستند و استثنایی ها بالاتر از نیم درصد هستند.

نوری تصریح کرد: باید از همه ابزارها استفاده کنیم و الکترونیکی هم باشد و طرح سنجش از پیش از دبستان اجرا شود، ضمن اینکه تمام ساحت های شش‌گانه دانش‌آموز را در نظر بگیریم تا هیچ استعدادی هدر نرود.

او با تاکید بر سختی انجام سنجش در مناطق مرزی و محروم، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده عملیات سنجش را به صورت مجازی برگزار کنیم تا شاهد گسترش پایه سنجش از لحاظ استفاده از ابزارها به صورت الکترونیکی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز