خبرگزاری کار ایران

ابلاغ برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان استثنایی در تابستان ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۹۷

با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دستورالعمل مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی در تابستان ۱۴۰۱ به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، اهمیت و نقش فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی در حفظ و تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان استثنایی و همچنین در ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت کاملا مشخص است. 

بی‌گمان رویکرد فعالیت‌های پرورشی و ورزشی در آموزش و پرورش، نیل به تربیت همه‌جانبه و تمام‌ساحتی دانش‌آموزان با بهره‌جویی از این نوع فعالیت‌ها است. 

در همین راستا برنامه‌های متنوعی به منطور غنا بخشیدن به فعالیت‌های پرورشی و ورزشی مدارس از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به صورت مستمر در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. درخصوص مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان نیز در بررسی‌های علمی فراوانی بر آثار مثبت این فعالیت‌ها در سلامت روحی و جسمی و افزایش نرخ بهره‌وری در سازمان‌ها صحه گذاشته شده است. 

یکی از برنامه‌های مورد توجه و اقبال دانش آموزان و همکاران محترم فرهنگی مسابقات فرهنگی و ورزشی است که متاسفانه با ظهور همه‌گیری کرونا در دوسال گذشته، تحت تأثیر قرار گرفت، تا جایی که یا از دستور کار خارج و یا به شکل غیرحضوری برگزار شد. 

با درک اهمیت این برنامه‌ها و لزوم برنامه‌ریزی مطلوب جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده به منظور ارتقا سلامت جسمی و اجتماعی و توسعه مشارکت دانش‌آموزان استثنایی در فعالیت‌های پرورشی و ورزشی، مسابقاتی برای گروه‌های مختلف دانش‌آموزی تحت پوشش و همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی، به صورت حضوری و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی شده است. 

سعی شده است با افزودن رشته‌های جدید به مسابقات یا اصلاح موضوعات برخی دیگر از مسابقات، رویکرد تدبر و بصیرت قرآنی مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

بدیهی است در سنوات آتی، هم‌راستا با سایر برنامه‌های سازمان، به گونه‌ای برنامه ریزی خواهد گردید که تفکر به مفاهیم آیات الهی تعمیق بیشتری پیدا کند.

دستورالعمل مسابقات از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز