خبرگزاری کار ایران

با هدف شناسایی چشم انداز های تحول آموزش صورت گرفت؛

اجلاس مجازی وزرای آموزش و پرورش کشورهای آسیای غربی برگزار شد/ معنویت و اخلاق، دو حلقه گمشده جهان معاصر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۶۴

با هدف شناسایی چشم اندازهای تحول آموزش و تبادل تجارب، اجلاس مجازی وزرای آموزش و پرورش کشورهای آسیای غربی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اجلاس مشاوره مجازی کشورهای آسیای غربی، با هدف شناسایی چشم انداز تحول آموزش و تبادل تجارب آموزشی، عصر سه شنبه ۱۰ خرداد ماه برگزار شد.
این اجلاس به عنوان اجلاس مقدماتی تحول در آموزش پاریس و با هدف شناسایی چشم انداز کشورها در منطقه درباره عناصر کلیدی تحول آموزشی و نیز بررسی چالش های فراروی کشورها در مواجهه با این چالش ها برگزار گردید. 
وزرای آموزش و پرورش افغانستان، الجزایر، مصر، جمهوری اسلامی ایران، اردن، کویت، لبنان، مغرب، فلسطین وچند کشور اسلامی دیگر در این اجلاس سخنرانی کردند.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این اجلاس با تاکید بر این که بشر در دنیای مدرنیته، دچار خطاهایی در تربیت معنوی و اخلاقی شده است، گفت: یکی از این خطاها دین زدایی ذیل ایده کثرت گرایی و دیگری خانواده زدایی در ذیل ایده اصالت فرد است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تجارب ارزنده کشورمان در زمینه تدوین و عملیاتی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با محورهای آموزشی و تربیتی همه جانبه و راه اندازی شبکه شاد در دوران کرونا و همچنین قدمت و اهمیت دانشگاه تربیت معلم توضیحاتی ارائه داد. 
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود اظهار کرد: معنویت و اخلاق، دوحلقه گمشده جهان معاصر هستند؛ همه گیری ظلم، فساد و تبعیض های ناروا، ریشه در خلا معنویت و اخلاق دارد؛ از این رو نیاز مشترک انسان امروز، بازگشت به فطرت توحیدی است که تضمین کننده معنویت و اخلاق است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز