خبرگزاری کار ایران

درخواست راه‌اندازی مدارس متوسطه دخترانه برای پیشگیری از ترک تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۵۷

کمبود منابع مالی، امکانات و تجهیزات آموزشی، ورزشی و کمبود معلم و نیروی انسانی، فرسوده بودن و عدم حصارکشی ساختمان‌های برخی مدارس، راه اندازی مدارس متوسطه دخترانه برای پیشگیری از ترک تحصیل آن‌ها از عمده تقاضا، مشکلات و درخواست‌هایی بود که در بازدید از آموزشگاه‌های ۲۷ روستای مناطق محروم بخش میمند مطرح شد.

به گزارش ایلنا، اولین بازدید میدانی جمعی از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و«نصیب آموزشی برابر» از ۳۰ آموزشگاه واقع در ۲۷ روستای مناطق محروم بخش میمند فارس با حضور مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و رؤسای نواحی شهر شیراز، نماینده مردم شهرستان‌های فیروز آباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروز آباد، بخشدار، رئیس و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش میمند انجام شد.

در این بازدید میدانی، اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» آموزش و پرورش فارس در قالب سه تیم در سی آموزشگاه واقع در ۲۷ روستای مناطق محروم بخش میمند حضور و از نزدیک با مدیران مدارس و جمعی از معلمان و دانش آموزان و اهالی روستاها دیدار و از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها در حوزه آموزش و پرورش آشنا و تصمیم‌هایی نیز برای رفع مشکلات گرفته شد.

یک تیم از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» فارس در این برنامه ۱۲ ساعته که از ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت از مدارس واقع در روستاهای کمیل، انار مهر، سمنگان، میگلی، مورجان، دادنجان، گیاهزار، رئیسی، چنار سوخته، پیروکان، کره داشی، وحدت آباد، همت آباد، دارنجان لر، خیرآباد و نجف آباد که همگی در منطقه محروم و کوهستانی کوهمره سرخی منطقه میمند قرار دارند، بازدید کردند.

همچنین دو تیم دیگر اعضای این قرارگاه نیز از مدارس روستاهای جوکان، قصرعاصم، اسماعیل آباد، کندوران، زنجیران، موک، ابراهیم آباد، مهکویه، باغ انارک، گلستان پشمه‌ای، عزیز آباد از دیگر روستاهای بخش میمند بازدید کردند.

کمبود منابع مالی، امکانات و تجهیزات آموزشی، ورزشی و کمبود معلم و نیروی انسانی، فرسوده بودن و عدم حصارکشی ساختمان‌های برخی مدارس، راه اندازی مدارس متوسطه دخترانه برای پیشگیری از ترک تحصیل آن‌ها از عمده تقاضا، مشکلات و درخواست‌هایی بود که در این بازدیدها مطرح شد.

قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» کمتر از یک ماه است که در فارس راه اندازی شده است و اعضای قرارگاه با برگزاری جلسات اتاق فکر در مرکز استان، هر هفته نیز در روزهای جمعه به صورت گسترده از یک منطقه محروم بازدید و تصمیم‌هایی را برای حل مشکلات آنها اخذ خواهند کرد.

همچنین اعضای قرارگاه بر مزار شهدای عزیز این روستاها نیز حضور پیدا کردند و به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

در این بازدید ۱۲ ساعته که در روز جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ انجام شد، محمد خلیل عسکری؛ مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس، زارع شیبانی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و رؤسای نواحی شهر شیراز،ر فروردین؛ نماینده مردم شهرستان‌های فیروز آباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروز آباد، بخشدار، رئیس و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش میمند حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز