خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه:

دانش‌آموزان هنرستان نیازهای صنایع به نیروی کار را برطرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۵۹

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت است.

به گزارش ایلنا، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین یک سند درون‌سازمانی نیست، گفت: بر اساس فصل هشتم این سند که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و از سوی عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، همه دستگاه، سازمان‌ها و نهادها مکلف به همکاری در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند. 

کاظمی یکپارچگی را مهم‌ترین پیش‌نیاز اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این سند باید به‌صورت یکپارچه در کشور اجرا شود. 

معاون آموزش متوسطه با اشاره به شعار سال؛ «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تصریح کرد: اگر با نگاه تربیت نسل به این موضوع بنگریم، قطعاً آموزش و پرورش زیرساخت اصلی را فراهم می‌کند. ضمن این‌که در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌ها زمینه تحقق تولید و اشتغال فراهم می‌شود. 

کاظمی خاطرنشان کرد: در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی دانش آموزان دوره اول و دوم نظری بر تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای دانش آموزان تأکید می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه هنرستان‌های در جوار صنعت با همین هدف دنبال می‌شود، ضمن اینکه در این هنرستان‌ها آموزش در محیط واقعی اتفاق می‌افتد و از طرفی بخشی از نیاز صنایع به نیروی کار از طریق دانش آموزان برطرف می‌شود. 

کاظمی معدن، شیلات، صنایع دریانوردی، گردشگری و کشاورزی را از مهم‌ترین مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: استاندار سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد و باید با این روحیه جهادی و حمایت‌های ویژه برای کاهش اختلاف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان با میانگین کشوری تلاش کنیم، زیرا سهم سیستان و بلوچستان در این زمینه بسیار پایین است. 

۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز پژوهش سراهای کشور

وی بر تقویت و توسعه پژوهش سراها تأکید کرد و گفت: وجود پژوهش سراها باعث می‌شود روحیه پژوهش محوری و خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان شکوفا شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه تجهیز پژوهش سراهای کشور ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است، اما برخی پژوهش سراهای استان از نظر فضا دچار مشکل هستند که باید این مشکل را برطرف کرد. 

کاظمی افزود: در راستای کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی از اردیبهشت امسال پویش جهاد علمی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم را آغاز کردیم که در این پویش معلمان برتر تهران با همکاری مدرسه ماندگار البرز فیلم تدریس خود را ضبط می‌کنند و این فیلم برای تحقق عدالت و نصیب برابر آموزشی در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم و جبران کمبود معلم حرفه‌ای و قوی در این مناطق برای آموزش دانش آموزان استفاده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده این طرح در سه‌پایه تحصیلی و از ابتدای سال تحصیلی در چهار رشته نظری اجرا خواهد شد. 

در پایان این جلسه، لوح سپاس وزیر آموزش و پرورش به همراه یک تابلوی اثر هنرجوی هنرستان فجر شهرستان زابل از سوی کاظمی به حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز