خبرگزاری کار ایران

ایجاد مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتیسم در هر استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۵۷۲

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ساخت مدارس اتیسم و تجهیز مدارس استثنایی نوساز استان‌ها به سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی؛ در دیدار با مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی ۱۴۳ پروژه در حال ساخت دارد، گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۱۱ مدرسه، ۱۵ سالن ورزشی، ۴ مرکز جامع تشخیصی و توان‌بخشی، ۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن چندمنظوره، یک نمازخانه و ۷ پروژه دیگر است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وجود حداقل یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم در هر استان است که ساخت این مدارس در استان‌های فاقد مدرسه اتیسم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه اتیسم، نیازمند مساعدت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

وی با تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت مدارس استثنایی گفت: تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تجهیز مدارس نوساز به امکانات آموزشی و توان‌بخشی موجب ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.

طریفی حسینی، خواستار تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی به سیستم استاندارد گرمایشی شد و گفت: برخی از کلاس‌های ضمیمه استثنایی در مناطق محروم یا صعب‌العبور در کانکس برگزار می‌شود که ساخت این مدارس و کلاس‌های ضمیمه نیز از جمله ضروریات تحصیل باکیفیت دانش‌آموزان استثنایی است.

شایان ذکر است؛ در این نشست، مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز قول مساعد ساخت مدارس اتیسم در استان‌های فاقد مدرسه اتیسم، برچیده شدن کلاس‌های کانکسی و تجهیز مدارس نوساز به سیستم گرمایشی استاندارد و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز