خبرگزاری کار ایران

خسارت ۱۲ میلیارد دلاری ائتلاف عربستان به شیلات یمن

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۳۹

سازمان شیلات یمن اعلام کرد: حدود هشت سال تجاوزگری ائتلاف تحت هدایت عربستان به یمن در مجموع بیش از ۱۲.۶ میلیارد دلار خسارت به بخش شیلات و صید و صیادی این کشور در دریای سرخ وارد کرده است.

سازمان شیلات یمن در گزارشی به بررسی آثار، پیامدها و خسارت های ناشی از تجاوزگری ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به یمن در حوزه صید و صیادی پرداخت و نوشت: در حدود هشت سال تجاوزگری ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی، بیش از ۱۲.۶ میلیارد دلار خسارت به بخش شیلات و صید و صیادی یمن خسارت وارد شده است. این خسارت‌ها شامل تخریب زیرساخت‌ها، قایق‌ها و تجهیزات ماهیگیری، توقف پرورش و تولید ماهی، پروژه‌های سرمایه‌گذاری، زیان‌های ناشی از قطع درآمدهای صادراتی و تعرفه های دولتی و زیان شرکت‌های صادراتی فعال در حوزه شیلات است.

سازمان شیلات یمن اضافه کرد که حملات ائتلاف موجب شهادت ۲۷۳ نفر و زخمی شدن ۲۱۴ نفر دیگر فعال در حوزه شیلات و صیادی شده است. همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۴ صیاد ربوده و ۲۹۵ قایق و کشتی ماهیگیری نابود شدند که از این تعداد، ۲۲۵ قایق متعلق به صیادان استان الحدیده و ۷۰ قایق متعلق به صیادان شهرستان «میدی» در استان حجه بوده است.

به گزارش این سازمان، در این مدت ۱۵۰ وسیله حمل و نقل ماهی نیز از بین رفته است و ۱۷۳ قایق ماهیگیری به غارت برده شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز