خبرگزاری کار ایران

عربستان ساخت اولین کارخانه خودروهای الکتریکی را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۳۱

پس از اعلام تأسیس شرکت «سر»، عربستان سعودی مراحل ساخت اولین کارخانه خودروهای الکتریکی را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا از «الشرق بلومبرگ»، شرکت ملی خودروسازی عربستان سعودی، «سر» با شرکت «شهر اقتصادی عمار» قراردادی را برای خرید زمینی به ارزش ۳۵۹ میلیون ریال (۹۶ میلیون دلار) برای ایجاد مرکز تولید خودروهای الکتریکی منعقد کرد.

این کارخانه خودروسازی در زمینی به مساحت بیش از یک میلیون متر مربع در دره صنعتی نزدیک بندر ملک عبدالله ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت "سر" که سرمایه گذاری مشترک بین صندوق سرمایه گذاری عمومی و شرکت "فاکس کان" است، قصد دارد "انواع خودروهای سدان و شاسی بلند با فناوری‌های پیشرفته تولید کند، مشروط بر اینکه تولید واقعی آن در طول سال ۲۰۲۵ در تاسیسات Walk در شهر اقتصادی ملک عبدالله آغاز شود.

این شرکت مجوز فناوری قطعات مربوط به خودروهای الکتریکی را از BMW برای استفاده در توسعه خودرو دریافت خواهد کرد.

خودروها تحت بررسی‌های کیفی قرار خواهند گرفت و قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۵ برای فروش در دسترس باشد.

در اوایل نوامبر، ولیعهد سعودی از راه اندازی شرکت "سر" به عنوان اولین برند داخلی برای صنعت خودروهای الکتریکی عربستانه خبر داد.

پیش‌بینی می‌شود «سر» سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را جذب کند، سهم مستقیم آن در تولید ناخالص داخلی عربستان به ۳۰ میلیارد ریال (حدود ۸ میلیارد دلار) برسد و تا سال ۲۰۳۴ برای ۳۰ هزار نفر شغل ر مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز