خبرگزاری کار ایران

تولید ۷۰۰ گیگ فیلم درباره احکام عملی نماز و بارگذاری آن در کتب درسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۸۸

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت ضمن تشریح برگزاری جشن فرشته‌ها عنوان کرد: آموزش عملی نماز را از پایه دوم ابتدایی تا پایه دوازدهم برای دانش آموزان قابل دسترس و حدود ۷۰۰ گیگ فیلم درباره احکام عملی نماز تولید کردیم تا در کتاب‌ها بارگذاری شود. 

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و آشنایی دانش آموزان نومکلف با وظایف و واجبات شرعی، همه‌ساله و پس از طی یک فرایند آموزشی از جمله معرفی مراجع معظم تقلیدو آموزش عملی احکام نماز، آیین جشن عبادت برای ایجاد خاطره‌ای ماندگار از تشرف به سن تکلیف در سطح مدارس برگزار می‌شود، و امسال بر اسا مصوبه‌ی ستاد برنامه ریزی جشن‌های تکلیف، این مراسم عبادی همزمان با ایام فرخنده‌ی میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از دوشنبه ۱۹ تا دوشنبه ۲۵ دی ماه ویژه دختران نومکلف در سراسر کشور تحت عنوان «جشن فرشته ها» برگزار می‌شود. 

به این بهانه از «میکائیل باقری» مدیرکل قرآن عترت و نماز خواستیم تا برنامه‌های حوزه نماز را که در حال انجام است به ویژه جشن فرشته‌ها تشریح کند. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تمام مجموعه فعالیت‌های حوزه نماز را تحت عنوان «نور چشم» معرفی کردیم، گفت: طرح نور چشم از ابتدای مهر ۱۴۰۱ همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر کشور آغاز شد. 

وی افزود: ۱۶ مهر امسال در تمام مدارس اقامه نماز جماعت با همراهی ائمه جمعه و جماعت در مساجد و بقاع متبرکه آغاز شد. 

باقری ادامه داد: هدف از این اقدام، انجام کارها به صورت فرایند محور است نقطه آغاز کار ما با اقامه نماز جماعت در مدارس تحت عنوان «طرح محراب» کلید خورد و این کار با اجلاس نماز در اردیبهشت ۱۴۰۲ و پایان سال تحصیلی به پایان می‌رسد. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: یکی از نقاط مهم «نور چشم» بهار بندگی یا برگزاری جشن‌های تکلیف برای دختران پایه دوم و سوم و پسران هفتم و هشتم است که این جشن در گذشته به صورت یک روز تحت عنوان جشن تکلیف برگزار می‌شد اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اقداماتی انجام می‌شود که این فرایند در نهایت به جشن تکلیف منجر شود. 

وی اظهار کرد: در این فرایند معلمان، مدیران مدارس، اولیا و دانش آموزان با احکام و آموزش عملی نماز آشنا می‌شوند تا زمینه تشرف به سن تکلیف دانش آموزان نیز فراهم شود. 

باقری گفت: جشن تکلیف امسال از ۱۹ دی تا ۲۵ دی به صورت استانی برگزار شد البته امسال در مناطق و کلاس‌های درس نیز، جشن‌های تکلیف را برگزار کردیم. 

وی بیان کرد: با تعاملی که با معاونت آموزش ابتدایی داریم امسال هرجا در کتب درسی که ردپای نماز است، احکام مبتلا به آن را به صورت کلیپ و انیمیشن تولید محتوا کردیم و به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دادیم تا به صورت رمزینه وارد کتب درسی شود. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز تصریح کرد: همچنین آموزش عملی نماز را از پایه دوم ابتدایی تا پایه دوازدهم برای دانش آموزان قابل دسترس و حدود ۷۰۰ گیگ فیلم درباره احکام عملی نماز تولید کردیم تا در کتاب‌ها بارگذاری شود. 

باقری در پایان افزود: قصد داریم با برگزاری جشن تکلیف، یک جشن مفرح، خاطره‌انگیز و جذاب برگزار شود و دانش آموزان مسایل تکلیف خود را آغاز کنند ما نیز آموزش‌ها را به صورت تکمیلی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز