خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی؛ 

تلاش کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۲۰۱

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: معلمان ظرفیت بی‌نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب را دارا هستند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز چهارشنبه بیست و یکم دی ماه، در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: سند راهبردی این سازمان بر اساس اسناد بالادستی ازجمله سند تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب، ویژه حوزه غیردولتی، همراه با اعمال‌نظر اندیشمندان تهیه و تدوین شده است. 

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد، اظهار داشت: اجرای این سند در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود اما خوشبختانه در دولت سیزدهم با ایجاد قرارگاه، این سند راهبردی در مسیر اجرای صحیح قرار گرفته است. 

محمود زاده با اشاره به ضرورت ساماندهی مدارس غیر دولتی، تصریح کرد: در همین راستا، بازنگری سندتحول بنیادین در مدارس غیردولتی به صورت جدی پیگیر می‌شود. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه دوازده برنامه برای سیاست‌گذاری بر مدارس و مراکز غیردولتی تدوین شده است، افزود: محتوای ارائه شده در مراکز غیردولتی باید با الگوی ارائه شده توسط این سازمان، هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد و بر همین اساس به دنبال این هستیم که نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و قطعاً زمینه‌سازی این تربیت باید در مدارس کلید بخورد. 

وی تاکید کرد: باور داریم معلمان کشور یک ظرفیت بی‌نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب هستند و در آموزش و پرورش می‌تواند شاخص‌های کمی و کیفی ارزش‌های جامعه اسلامی را افزایش دهد. 

محمود زاده ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین، یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش است و باید در این راه تلاش کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از افزایش ۲۵ درصدی مدارس هیأت امنایی طی دو سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی مشغول تحصیل هستند. 

محمودزاده با اشاره به هفته شوراها و ضرورت برنامه ریزی برای رفع مسائل و مشکلات پیرامون با استفاده از این ظرفیت، افزود: شورای آموزش و پرورش استان متفاوت از سایر شوراها و با هدف اعتلای سطح کمی‌و کیفی آموزش و پرورش گام بر می‌دارد و مصوبات آن نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این سازمان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز