خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۷۳۹

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در هزار و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین و سند تحول دولت بر مردمی‌سازی آموزش و پرورش تاکید شده و این موضوع باید برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود. 

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است، افزود: دپیلماسی آموزشی باید در کنار دپیلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد. 

نوری اظهار کرد: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است. 

وی بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین لازم است قوانین موجود را تنقیح و اصلاح کرد تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شوند. 

در ادامه این جلسه جلسه محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحث ساماندهی زمان آموزش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که براساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش درخواست کردیم که این موضوع اول در کمیسیون‌ها و شورای عالی آموزش وپرورش بررسی و تصویب شود و برای بررسی و تایید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای دسترسی افراد لازم التعلیم به آموزش اظهار داشت: برای افراد لازم التعلیم در نقاط مختلف کشور که امکان دسترسی به خدمات آموزشی حضوری ندارند باید یک راه حل اصولی و منطقی برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی پیش بینی شود. 

امانی اظهار کرد: آموزش مجازی یکی از موضوعات مهم و در حال توسعه در جهان است که مورد توجه جدی آموزش و پرورش کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن برای آموزش افرادی که به آموزش دسترسی ندارند، استفاده می‌کنند. 

وی افزود: باید مصوبه‌ای درباره آموزش مجازی که تمام جوانب آن در نظر گرفته باشد، تدوین و تصویب نمود تا روند اجرای آن تسهیل گردد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند اجرایی کردن برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه تصریح کرد: سه سطح برنامه ریزی درسی داریم. سطح ملی، سطح منطقه‌ای و سطح مدرسه که هر کدام از این‌ها مکمل دیگری است. برای اولین بار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه درسی در سطح مدرسه طراحی و تدوین کرده است. 

وی با اشاره به لزوم تدوین و اجرای برنامه درسی در سطح مدرسه تاکید کرد: این برنامه یعنی اینکه مدرسه متناسب با شرایط و موقعیتش برنامه درسی مورد نیاز خودش داشته باشد. 

شایان ذکر است؛ در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم ایجاد شور و نشاط در مدارس، لزوم آشنایی مردم با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه جدی به مدرسه و نیازهای آن، چگونگی جذب نیرو و بازنگری در ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش، توجه به بحث هویت ملی و ارزش‌های دینی، لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع مردمی‌سازی آموزش و پرورش که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، کنکور و ایجاد چالش برای نظام آموزشی کشور، ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و عملکرد آموزش و پرورش، بازدید دانش آموزان از مراکز علمی، پژوهشی و صعنتی کشور، توجه جدی به زیرساخت‌های ضروری مدارس، دادن اختیارات لازم به مدیران مدارس برای جلب مشارکت‌های مردمی، لزوم توجه به آموزش و پرورش نقاط مختلف کشور، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و تقویم آموزشی با توجه به شرایط و موقعیت اقلیمی کشور و… مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز