خبرگزاری کار ایران

بسیاری از پژوهش‌های علمی کشور توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۱۷

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اقدامات اساسی و مهمی را در کشور در حوزه های مختلف انجام داده است، گفت: همچنین بسیاری از پژوهش های علمی انجام شده در کشور توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، علی‌اکبر گروسی امروز در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اقدامات اساسی و مهمی را در کشور در حوزه های مختلف انجام داده و بسیاری از پژوهش های علمی انجام شده در کشور توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه های، پژوهش پزشکی و علوم انسانی سرآمد بوده و یک سر و گردن در تحقیق و پژوهش بالاتر بوده است.

وی گفت:  وجود آزمایشگاه‌های مجهز و انجام پزوهش های مختلف علمی، تولید مواد دارویی توسط جهاد دانشگاهی استان  قابل تحسین و تقدیر است.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجام شده در جهاددانشگاهی آذربایجان غربی عملیاتی و مفید به فایده برای کشور  بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به پیشینه فعالیت های جهاد دانشگاهی استان در ارتقاء آموزش کارکنان دستگاه های اجرایی دادگستری استان مصمم شد برای ارتقاء آموزش کارکنان خود از طریق تفاهم‌نامه‌ای با این نهاد انقلابی فعالیت خود را توسعه و گسترش دهد.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه آموزشی، پژوهشی و حمایتی بین دو دستگاه جایگاه آموزش را در بهبود روند ارائه خدمات و تحولات جامعه مهم ارزیابی کرد و افزود: در دنیای انفورماتیک و فناوری روز که با آخرین روش روز خدمت ارائه می شود، ارائه خدمات با اتکا صرف به آموخته های دوران تحصیل میسر نیست بلکه باید خدمات عرضه شده متناسب با فناوری روز ارائه شود.

گروسی جلب رضایتمندی مردم را اصلی مهم و اساسی دانست و گفت: مردم باید با کمترین هزینه و با حداکثر سرعت خدمات را دریافت کنند و دستگاه‌ها موظفند رضایتمندی را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه توسعه کشور در زمینه های مختلف نیازمند آموزش است تصریح کرد: افزایش راندمان و بهره مندی حداکثر از سرمایه بدون آموزش و بروزرسانی اطلاعات محقق نمی شود. 

گروسی با تاکید بر اینکه در دادگستری استان نیز به بحث آموزش به شکل جدی و مکرر توجه می شود افزود: کارکنان دستگاه قضا در هر پایه آموزش‌های مختص همان پایه را سپری می کنند، همچنین ارتقاء هر فرد نیز متناسب با کسب امتیاز حاصل از گذراندن دوره های آموزشی انجام می شود.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: جهاددانشگاهی ترجمان گفتمان توسعه و پیشرفت بومی کشور است.

وی با اشاره به اینکه خلق الگوهای فناورانه متناسب با ادبیات این مرزبوم از ویژگی‌های بارز این نهاد انقلابی است، اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی ارزش آفرینی و ارزشمند کردن عملی علم و فناوری حاصل از اندیشه جوانان متعهد و متخصص است.

امین رستم زاده ادامه داد: ارزش آفرینی و ارزشمند کردن چرخه فناوری بارویکرد جهادی از برکات این نهاد انقلابی برای جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی سرمایه اصلی این نهاد است خاطر نشان کرد: توفیقات و برکات جهاددانشگاهی در پرتو متعالی فرهنگ جهادی حاصل شده است که باید این مدل به کل جامعه تسری یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم و تقویت نهادهای فناور بومی و داخلی خاطرنشان کرد: اعتماد و حمایت عملی از داشته‌ها و ظرفیت‌های فناورانه این نهاد کوچکترین انتظاری است که برکات آن برای خود دستگاه‌ها و جامعه بعد از تحقق موضوع بسیار چشمگیر است.

وی گفت: پروژه‌ها و طرح‌های جهاددانشگاهی نمود عینی تبدیل فناوری به حلاوت اقتصادی و رفاهی و حتی ارزشی و اخلاقی جامعه است.

 رستم زاده افزود:‌ در حوزه علوم انسانی باید مدل‌های بومی مدیریتی ساختارمند متناسب با ادبیات و  مولفه‌های جامعه ارایه نماییم که جهاددانشگاهی خود از این جنس بوده و در عین حال می‌تواند در عرصه‌های مختلف چنین مدل هایی را ارائه و پیاده کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز توسعه ای استان و  بر اساس مسئولیت و رسالت جهادی شکل می گیرد، افزود: در تلاشیم الگوهای جهاد دانشگاهی در جامعه تبیین شود.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود جهاد دانشگاهی را مولود مبارک انقلاب دانسته اند و اعضای جهاد دانشگاهی بر خود وظیفه می دانند تا این فرمایش معظم له و اعتمادی که به مجموعه جهاد دانشگاهی دارند را در عمل پیاده کنند، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی چرخه توسعه کشور را بر مبنای الگوی مدیریتی جهادی و خروجی مدار ترسیم کرده و برای عملیاتی نمودن آن برنامه ریزی علمی و عملی می کند.

 رستم زاده تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در پیشران اهداف جهادی خود به عنوان یک نهاد انقلابی و بر حسب نیازهای تخصصی موجود به مسائل و مشکلات ورود علمی و عملی دارد.

 رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و اداره کل دادگستری استان تصریح کرد: امید است با انعقاد این تفاهم نامه در حوزه‌های پژوهشی، پیشگیری، اجرایی و توسعه ای و آموزشی استان قدم های موثری  برداشته و ارزش آفرینی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز