خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

باید در مورد آزادی زندانیان غیرعمد کوشا باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۷۶

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:باید در مورد آزادی زندانیان غیرعمد کوشا باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در افتتاح دفتر جدید ستاد دیه استان با ابراز خرسندی از حضور تمام اعضای جلسه برای کمک و یاری به مددجویان اظهار کرد: روح انسان‌ها به‌طور کلی از نظر اعتقادی و عملکرد به چهار دسته تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: ما انسان‌ها از نظر باطن و ظاهر به چهار گروه تقسم شده‌ایم، افرادی هستیم که فکر می‌کنیم و کارهای مختلفی انجام می‌دهیم و چگونه فکر کردن و چه کار کردن  ما را وارد یکی از این چهار گروه می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد:گروه اول افرادی هستند که باطن خوبی ندارند ولی ظاهر خوبی دارند؛ این‌گونه افراد از منافقین و بدخواهان هستند که در ظاهر با انقلاب هستند ولی در باطن تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند، گروه دوم افرادی هستند که باطن خوبی دارند ولی ظاهر خوبی ندارند و مدعی هستند که در عمل می‌گویند با خدا هستیم ولی در ظاهر تمام کارهای‌شان خلاف دین و قرآن است که این‌گونه افراد نیز از نظر قرآن مردود هستند.

این مسؤول بیان کرد: گروه سوم افرادی هستند که ظاهر وباطن خوبی ندارند اینگونه افراد خلاف‌کار و بی‌دین بوده و از نظر دین اسلام این افراد گروه باطل هستند و در گروه چهارم افرادی هستند که هم باطن و هم ظاهرخوبی دارند و ظاهر و باطن آنها یکی است؛ این افراد از ایمان  درست برخوردارند.

تقوی‌فرد همچنین به اهمیت سوره وَالْعَصْرِإِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍإِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ قسم به روزگار که انسان‌ها همه در خسران و زیانند مگر افراد و اقلیتى که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده و به صبر توصیه کردند، اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که نگاه خوب و اعمال خوب داشته باشند مورد تأیید خداوند هستند و کسانی که اعمال و ایمان خوب ندارند همیشه در خسران هستند.

وی با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: ما نیز در انجام کار روزمره خود در این چهار گروه قرار داریم و چه فکر می‌کنیم و چه کاری انجام می‌دهیم و در این جلسه نشسته‌ایم  برای کسانی که در این گروه‌ها وجود دارند و در زندان به‌سرمی‌برند و باید با یک فکر، نگاه عادلانه یک تصمیم خوب برای این زندانیان بگیریم.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: ما باید در مورد آزادی زندانیان غیرعمد کوشا باشیم و به فکر آنان باشیم تا بدانیم  چه کنیم و چه کاری انجام دهیم تا کسانی که به اشتباه و در اثر یک حادثه  به‌طور غیرعمد در زندان به‌سر می‌برند با تصمیم شایسته، به دامان خانواده و جامعه برگردند.

این مسؤول همچنین درباره پرداخت‌های صندق تأمین خسارت‌های بدنی کشور افزود: در این خصوص مبلغ 15 میلیارد ریال پرداخت شد.

 تقوی‌فرد تأکید کرد: از محل کمک‌های استانی و کشوری مبلغ 14 میلیارد و 684 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی همچنین اضافه کرد: ‌با همکاری، تلاش و همیاری همکاران ستاد دیه و شکات مبلغ 195  میلیارد ریال نیز مورد بخشش و گذشت شاکیان قرار گرفت که در این مورد تعدادی از زندانیان نیز آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری همکاران قضایی استان مبلغ 133 میلیارد ریال  با استفاده از حکم اعسار و تقسیط از سوی دستگاه قضایی استان انجام پذیرفت.

این مسؤول گفت: یکی از راه‌های دیگر کمک به آزادی زندانیان پرداخت تسهیلات بانکی است که در  این خصوص به زندانیان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و بعد از آنکه آزاد شدند این تسهیلات را بازپرداخت می‌کنند، در این زمینه طی اعطای تسهیلات به مبلغ 38 میلیارد ریال به این ستاد منجربه آزادی  تعدادی زندانیان شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز