خبرگزاری کار ایران

شهردار :

حقوق کارکنان شهرداری ارومیه یک ماه هم به تعویق نیفتاده است/اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر خارج از چارت سازمانی در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۴۴۰

شهردار ارومیه با بیان اینکه حقوق پرسنل شهرداری ارومیه یک ماه هم به تعویق نیفتاده است، گفت: کارگران پسماند،عمران و فضای سبز شهرداری در اولویت پرداخت حقوق هستند.

به گزارش ایلنا،حسین مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگاران،با بیان اینکه طبق چارت سازمانی، شهرداری ارومیه باید یک هزار و ۸۰۰ پرسنل داشته باشد، گفت: این رقم در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر است که نشان می‌دهد سه هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر از چارت سازمانی در این نهاد مشغول کار هستند.

وی از پرداخت ماهیانه ۸۲ میلیارد تومان حقوق به پرسنل شهرداری ارومیه خبرداد و گفت: حقوق پرسنل یک ماه هم به تعویق نیفتاده و کارگران پسماند،عمران،و فضای سبز شهرداری در اولویت پرداخت حقوق هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه دوم سال گذشته ۴۰۹ میلیارد تومان بدهی سابق مدیریت  شهری را پرداخت کردیم، گفت: ماهانه ۶.۸ میلیارد تومان قسط وام دریافت شده در دوره‌های گذشته به اسم پیمانکاران را به بانک شهر پرداخت می‌کنیم.

شهردار ارومیه با اشاره به کاهش درآمدهای مدیریت شهری از محل ساخت و ساز طی سه سال گذشته، اضافه کرد: در حالی‌که درآمد مدیریت شهری در نیمه نخست سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۶۴ و ۲۲۰ میلیارد تومان بود که ۶۰ و ۸۲ درصد حقوق را پوشش می‌داد، این رقم در نیمه نخست امسال به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید که فقط ۴۳ درصد حقوق را پوشش داد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به درآمدزایی از بخش‌های مختلف درآمدی ادامه داد: ایجاد خزانه متمرکز با هدف جمع آوری کامل درآمد در یک حساب با صرفه جویی ۴۳ میلیارد تومانی در نیمه نخست امسال، استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه و دریافت بخش قابل توجهی از بدهی‌های ادارات به شهرداری از جمله این موارد بوده است.

شهردار ارومیه از توجه ویژه به توسعه عمرانی شهر هم گفت و افزود: فقط در حوزه آسفالت، ۵۰۰ هزار مترمربع معبر آسفالت خیابان‌های شهر را انجام دادیم که بسیاری از آنها معابر خاکی در مناطق ۲ و ۳ شهری بوده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در رینگ کمربندی ارومیه، مشکلات عمرانی بسیاری در راستای رفع ترافیک وجود دارد ولی فقط به یک خط توجه شده است، اضافه کرد: به طور مثال در تقاطع غیرهمسطح مدرس، ترافیک مسیر ورودی به انهر به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته و حتی پروژه به جای ایجاد ۱۶ مسیر ترافیکی فقط چهار مسیر ترافیکی ایجاد شده که این نقص در همه تقاطع‌های رینگ وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز