خبرگزاری کار ایران

رتبه دوم کشوری آذربایجان غربی در استفاده از پابند الکترونیکی به جای حبس

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۵۲

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه ۴۹۲ زندانی در استان از پابند الکترونیکی استفاده می کنند گفت: آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری را در اجرای پای بند الکترونیکی به جای حبس در کشور به خود اختصاص داره است.

 به گزارش ایلنا، مجتبی محمدی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات زندان مرکزی ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه صدور پابند الکترونیکی با تایید دو قاضی مستقر در زندان انجام می‌شود گفت: تاکنون  ۴۹۲ زندانی در استان از پابند الکترونیکی استفاده کردندکه  استان رتبه دوم کشوری را در این رابطه کسب کرده است.

وی افزود: ارتقای کیفیت اسکان و تغذیه زندانیان از اولویت‌های اداره کل است که امسال افزایش ۶هزار متری فضای ورزشی، کارگاه‌های اشتغالزایی و اسکان زندانیان به این اولویت ها افزوده شده است.

محمدی با بیان اینکه،غربالگری زندانیان از لحاظ بیماری انجام و پرونده سلامت زندانی در بدو ورود انجام می شود گفت: به رغم همه مشکلات موجود؛ هیچ زندانی به‌دلیل ابتلا به کرونا حتی با شرایط سخت تامین اقلام دارویی، در داخل زندان های استان فوت نکرده است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی ادامه تحصیل تا مقطع دانشگاهی بدون هیچ محدودیتی در داخل زندان مهیا بوده و همچنین جلسات مختلفی برای جلوگیری از ترک تحصیلی فرزند زندانیان برگزار و نهایتا سبب بازگشت ۲۳۰ دانش آموز به مدارس شد.

وی با بیان اینکه، خانواده زندانیان در همه موارد مورد توجه بوده و در زمینه مختلف درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار می گیرند گفت: در همین راستا،۷۵۰ نفر از مددجویان برای گذراندن ادامه حبس خود به زندان باز منتقل شدند که ضمن کار و درآمدزایی،  برای اعضای خانواده خود نیز ایجاد اشتغال کرده‌اند.

مدیر کل زندان‌های آذربایجان غربی ادامه داد: به ازای هر زندانی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارافرینان تعلق می گیرد که این مهم نیز در نوع خود خبر بسیار خوبی برای کارافرینان می تواند باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد زندانیان مشغول به کار در کارگاه های مختلف استان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته خوشبختانه برابر آمار اعزام زندانیان به کارگاه ها و شهرک های صنعتی برای کار در رتبه دوم کشور قرار داریم که این مهم نشان از توجه ویژه به این امر بسیار مهم استغال است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان استان مشغول به فعالیت هستند گفت: تعدادی از زندانیان در بخش های فنی‌حرفه‌ای، قالیبافی، خیاطی و منبت کاری در کارگاه های داخل زندان و مابقی در کارخانه‌های استان و بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز