خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان غربی/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای سر پوشیده

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۲۳۸

براساس آخرین اطلاعات آماری، با فروکش کردن موج ششم کووید-۱۹، شاهد کاهش آمار موارد ابتلای جدید و فوت بر اثر این بیماری بوده‌ایم به طوری که طی یک هفته گذشته، آذربایجان غربی پنج روز متوالی بدون فوتی را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا،آخرین گزارش‌های آماری از وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان غربی، حاکیست که تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های آذربایجان غربی به کمتر از ۱۳۱ نفر رسیده و شمار فوت شدگان نیز برای پنجمین روز متوالی، صفر بوده است.

در این بین، کاهش شدید حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خصوصا در فضاهای سرپوشیده نظیر مراکز خرید، تجمع و وسایل نقلیه عمومی، طی یک هفته اخیر، موجی از نگرانی را بین کارشناسان در خصوص احتمال افزایش آمارهای ابتلا به کروناویروس، ایجاد کرده است.

طی دو هفته گذشته و با کاهشی شدن روند ابتلا و فوت براثر کرونا، شاهد جمع شدن اغلب مراکز تجمعی تزریق واکسن و متمرکز شدن کار در برخی مراکز بهداشتی درمانی و کم شدن ساعت ارائه خدمات این مراکز در استان نیز بوده‌ایم.

این در حالی است که برابر آخرین آمارها، تنها حدود ۳۷ درصد از کل جمعیت استان  سه نوبت واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند اما حدود ۸۵ درصد افراد، ۲ دوز واکسن زده‌اند.

گزارش‌های میدانی حاکی از، کاهش قابل توجه آمار استفاده از ماسک در معابر عمومی و فضاهای باز شهری در ارومیه و بسیاری از شهرستان‌های استان است؛ شواهد حاکیست که میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و دوایر مختلف اداری نیز روبه افول دارد.

همچنین طی هفته‌های اخیر، شمار کسانیکه بدون ماسک از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند  روند افزایشی داشته و کاهشی شدن آمارهای ابتلا و فوت، در این رویه و رفتار، تاثیری مستقیم داشته است.

در روزهای اخیر و با آغاز ماه شوال، شاهد برپایی مجالس و مراسم‌های ازدواج و کم شدن حساسیت‌ها در خصوص محدودیت برگزاری برنامه‌های جمعی بوده‌ایم و از دیگر سو، شاهد افزایش قابل توجه تمایل به حضور در رستورانها، مراکز تفریحی و گردشگری از سوی شهروندان در نقاط مختلف استان، خصوصا ارومیه و گسترش برگزاری کنسرت ها و جلسات عمومی به شکل حضوری بوده‌ایم.

براساس آخرین آمارها از وضعیت شیوع کرونا در استان، تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی استان تا روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۱ نفر بوده و شمار بیماران جدید روزانه به ۲۰ نفر و تعداد فوت شدگان روزانه به صفر کاهش یافته است.

آمارهای اعلامی نشان دهنده آن است که آمار کل افراد مبتلا به کووید-۱۹ براساس تستهای تشخیصی در آذربایجان غربی ۳۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد کل فوتی های استان ۷ هزار و ۵۷۲  نفر بوده که این به آن معناست که حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش ایلنا، کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و سلامت، همچنان بر لزوم استفاده از ماسک در فضاهای بسته و با تراکم جمعیت بالا، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از مواجهه مستقیم با افراد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به ویژه تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه بیماری کووید-19، برای ممانعت از اوج گیری مجدد این بیماری و تداوم روند کاهشی آن تا عادی شدن شرایط، تاکید دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز