خبرگزاری کار ایران

رشد فزاینده ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی/فوت ۲۸ بیمار کرونایی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

جواد آقازاده در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به بستری شدن هزار و۷۵۴ بیمار سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان گفت:از این تعداد ۷۳۵ نفر مشکوک به کرونا و مابقی بیماران، مبتلای قطعی کرونا هستند.

آقازاده افزود: از تعداد یک هزار و ۷۵۴ نفر بیمار بستری شده در مراکز درمانی استان تعداد ۲۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ۵۹ نفر نیز با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر در ۱۱ شهرستان استان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد مربوط به ارومیه است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به کرونا تخت های بیمارستان های استان را پر‌کردند گفت:تخت خالی برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد و فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان وارد می شود.

آقازاده افزود: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخش های مراقبت های ویژه و همچنین استفاده کنندگان از دستگاه ونتیلاتور به صورت فزاینده ای در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تحمل سیستم درمانی استان در آستانه رسیدن به حد نهایی خود است و شهروندان باید با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، کمک حال، کادر درمان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز