خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از صادرکنندگان استان؛

اجرای طرح تهاتر سیب با موز در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۹۹

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: در راستای حمایت از صادرکنندگان، مشوق تهاتر سیب با موز در استان برقرار است.

 علی پیرمرادی در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: روزانه سه هزار تن سیب تولید شده در استان، از طریق مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

وی افزود: ارومیه با داشتن بیش از ۲۳ هزار هکتار باغ سیب رکورد دارتولید سیب در استان است و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۵۳۰ هزار تن محصول سیب درختی از سطح باغات شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه اضافه کرد: از این مقدار ۱۱۰ هزار تن آن به صورت سیب درجه سه است که امسال در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب صنعتی به قیمت یک هزار و ۴۶۰ تومان به صورت تضمینی نیز خریداری می شود.

وی همچنین از تداوم اجرای تهاتر سیب با موز در استان خبر داد و گفت:در راستای حمایت از صادرکنندگان، مشوق تهاتر سیب با موز در استان برقرار است.

پیرمرادی با اشاره به مراکز خرید سیب صنعتی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ شرکت تعاون روستایی شهرستان، کارخانجات صنایع تبدیلی آستان قدس رضوی و کارخانه های مستقر در استان، محصول تولیدی را از باغداران به قیمت تضمینی خریداری می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه بیان کرد: باغداران باید محموله های تا وزن دو تن را در کیسه های نایلونی ۲۰ کیلویی به ۱۰ شرکت تعاون روستایی و محموله های بالای دو تن را با در دست داشتن معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی به کارخانه پاکدیس تحویل دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز