خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

افزایش بیش از ۳۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۵۹

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش بالغ بر ۳۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.

رضا عظیمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی گفتگویی با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سالجاری بیش از ۸۰۸۱۶ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر ۱۱۷۹۳۱۳۲۰ دلار از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر شده افزود: این مقدار صادرات نسبت به مصرف مشابه از لحاظ وزنی بیش از ۳۸/۳۶ درصد و از لحاظ ارزشی بالغ بر ۴۰/۳۷ درصد سیر صعودی داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی عمده محصولات کشاورزی صادر شده در هفت ماهه اول امسال را شامل فرآورده‌های لبنی، سیب درختی، گل و گیاه، کیوی و سایر محصولات(شلیل، خیار، هندوانه، موز، فندق، کلم و فلفل دلمه‌ای) اعلام داشت که به کشورهای هدف شامل عراق، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شده است.

عظیمی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادر کنندگان محصولات کشاورزی، تنوع محصولی و کیفیت بسته بندی مناسب، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، افزایش کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی و صادرات آن از استان به کشورهای هدف، افزایش ارزش دلار و معرفی بازارهای هدف جدید و… را از جمله دلائل عمده رشد صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در مدت زمان فوق اعلام داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز