خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خبر داد؛

سهم ۴۴ درصدی حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۴۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار سفر درون شهری روزانه در این شهر خبر داد و گفت: بررسی آمارها نشان می‌دهد میزان ۴۴/۳ درصد این سفرها از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، یعقوب وحیدکیا ضمن اشاره به سهم سفر مدهای حمل و نقل شهر تبریز اظهار کرد: با افزایش و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی کامل خط یک مترو می توان این درصد را به حد مطلوبی افزایش داد.

وحیدکیا افزود: در ضوابط و استانداردهای جهانی برنامه‌ریزی شهری آمده است که باید ۲۸ تا ۲۴ درصد از سطح کاربری‌های شهری به کاربری حمل و نقل اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ۲۸ درصد از سهم کاربری‌های شهر تبریز به حمل و نقل اختصاص دارد این بدان معناست تبریز از نظر سطح کاربری فاصله چندانی با استانداردهای شهرسازی ندارد مشکل ترافیک شهر، نوع شبکه است.

وحیدکیا با بیان اینکه در شهر تبریز به شدت کمبود معابر شریانی درجه یک دیده می شود، ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات ترافیکی، ایمنی و تصادفات آزادراه شهید کسایی، ایجاد کمربندی دوم شهر تبریز بوده که در طرح جامع شهر تبریز به تصویب رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز در خصوص چالش کاربری اراضی شهری و حمل و نقل گفت: از جمله کاربری‌های جاذب سفر تبریز کاربری‌های آموزشی و درمانی است که حمایت دولت از مدیریت شهری علی الخصوص در قوانین مربوط به  ارائه مجوز نوع کاربری و حمایت از حمل و نقل عمومی می تواند این چالش و ضعف را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز