خبرگزاری کار ایران

مناسبات‌ اقتصادی و فرهنگی تبریز و باکو تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۹۹

سرکنسول جمهوری آذربایجان با شهردار تبریز دیدار کرد.

ایلنا: مناسبات‌ اقتصادی و فرهنگی دو شهر تاریخی تبریز و باکو بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا شهردار تبریز در دیدار صبح امروز خود با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با اعلام این مطلب افزود: در حوزه‌های اقتصادی، خدمات شهری و فرهنگی زمینه‌های مشترک فراوانی وجود دارد که شهرداری تبریز علاقمندی خود را برای توسعه همه جانبه فعالیت‌ها و دعوت از کار‌شناسان و مسئولین شهری شهر باکو را در زمینه تبادل تجربیات فی مابین اعلام می‌کند.
صادق نجفی با اشاره به مشترکات دیرین فرهنگی و تجاری میان جمهوری آذربایجان و تبریز افزود: شهرداری تبریز آماده ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت‌ها در ساخت وساز، خدمات شهری، گردشگری سلامت، تسهیل ارتباطات حمل و نقل و به ویژه فراهم آوردن بسترهای مناسب فرهنگی است.
شهردار تبریزخاطرنشان کرد: من معتقدم توسط توسعه هر چه بهتر روابط اقتصادی و فرهنگی گسترده ضمن ایجاد زمینه‌های پیشرفت مناسبتهای سیاسی دو کشور دوست و همسایه آذربایجان و ایران نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.
سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار تبریز و تبریک انتخاب صادق نجفی بعنوان شهردار جدید تبریز، افزود: آقای نجفی فرد شناخته شده با تجربه‌ای است که امروز در جایگاه شهردار تبریز قرار گرفته است و آشنایی با وی تنها به شهرداری تبریز محدود نمی‌شود.
علیزاده بر لزوم همکاری‌های بیشتر تبریز و باکو در حوزه مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شهر‌ها و نیز تبادل تجربیات مدیران و مسوولان دو طرف باشد.
وی هرگونه گسترش روابط فی مابین آذربایجان و ایران را رسیدن به یک فصل مشترک عنوان نمود و افزود: با گسترش ارتباطات تنگاتنگ عرصه برای کسانی که دوستی این دو کشور را نمی‌خواهند، تنگ‌تر خواهد شد و از این رو کنسولگری آذربایجان در تبریز پیشگام ارتباطات اقتصادی و فرهنگی باکو و تبریز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز