خبرگزاری کار ایران

تبریز و گنجه خواهرخوانده شدند / خیابانی با نام «تبریز» در شهر گنجه افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۲۵

خواهرخواندگی تبریز و گنجه، ضامن توسعه ارتباطات ایران و جموری‌ آذربایجان خواهد بود.

با حضور شهردار تبریز و والی گنجه، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر، در تالار عمارت شهرداری تبریز، به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایلنا صادق نجفی در این مراسم، گنجه را شهری نام‌آشنا برای تبریز و ایران عنوان کرد وگفت: اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو شهر، موجب می‌شود که هیچ‌ مانعی برای توسعه روابط میان دو طرف موجود نباشد.

وی تصریح کرد: امروز شاهدم که به واسطه تاریخ مشترکی که دو شهر دارند، برخی شهروندان دو طرف حتی پیوندهای خویشاوندی نیز با یکدیگر دارند؛ که این موضوع نشان‌دهنده واقعیت نزدیکی و صمیمیت دو شهر است.

شهردار تبریز نظامی گنجوی، شاعر بزرگ شعر و ادب فارسی را نماد ارزشمند اتصال فرهنگی و هویتی دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان در شهر گنجه عنوان کرد.

نجفی با اشاره به ارتباطات مساعدی که میان دو دولت ایران و جمهوری‌آذربایجان برقرار است، افزود: معتقدیم این تعامل ارزشمند که در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور نیز بارز بود، باید در حوزه دیپلماسی شهری و ارتباطات شهروندی استمرار داشته باشد.

شهردار تبریز تاکید کرد: خواهرخواندگی دو شهر، ضامن این روند ارتباطی بوده و ضروریات تعامل دو شهر را در بخش‌های مختلف گردشگری، فرهنگ، اقتصادی و موضوعات مدیریت شهری، فراهم خواهد ساخت.

والی گنجه نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از تحقق موضوع خواهرخواندگی با شهر تبریز گفت: جایگاه تبریز، در شهر گنجه از اعتبار و شهرت خاصی در میان شهروندان گنجه برخوردار است.

ائلمار ولی‌اف، با قدردانی از میهمان‌نوازی شهردار تبریز افزود: به منظور ارج نهادن به همین جایگاه ارزنده، به زودی خیابانی با نام «تبریز» در شهر گنجه افتتاح می‌شود.

ولی‌اف روند توسعه و عمران شهر تبریز را پرشتاب و چشمگیر عنوان کرد و افزود: اجرای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر، گنجه را از تجارب شهرسازی تبریز در ابعاد مختلف عمرانی و اجتماعی، بهره‌مند خواهد ساخت.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر، در تالار عمارت شهرداری تبریز، به امضای طرفین رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز