خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

نزدیک به ۹۰درصد جمعیت دوره‌های سنی لازم التعلیم آذربایجان شرقی با سواد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۹۰

نظام آموزش و پرورش ایران جزو عالیترین نظام‌هاست.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش گفت: با توجه به نتایج سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ قریب به ۹۰درصد جمعیت در دوره‌های سنی لازم التعلیم در این استان با سواد هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز رضایی که در گردهمایی معاونین و کار‌شناسان و سرگروه‌های درسی دوره ابتدایی نواحی پنج گانه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت و جایگاه دوره ابتدایی اظهار داشت: تحت پوشش بردن کلیه روستاهای تابعه حتی با یک نفر هم ارزش تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی دولت و حاکمیت مکلف است آموزش عمومی را بطور رایگان برای همه فراهم کند افزود بخش عمده آموزش عمومی در دوره ابتدایی محقق می‌شود.
رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه کودکان در دوره آموزش ابتدایی تربیت پذیر‌تر از سایر دوره‌های سنی با الگوهای مختلف هستند افزود آموزش ابتدایی با ظرفیت بالایی که دارد باید با آموزه‌های دینی و قرآنی کودکان را با آداب و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا نماید.
رضایی تحول در نظام آموزش و پرورش را یادآور شد و افزود در سال گذشته استقرار پایه ششم از لحاظ شکلی در دوره آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به خوبی اتفاق افتاد اما همچنان نیازمند بهبود کیفیت محتوای آن هستیم.
وی بهبود کیفیت ۱۵هزار کلاس درس دوره ابتدایی در استان را معلول دلسوزی‌های شبانه روزی و هوشمندی معلمان و مدیران و دست اندرکاران آموزش ابتدایی دانست و افزود: به هر اندازه که در سازماندهی کیفی نیروی انسانی دقیق‌تر باشیم به‌‌‌ همان میزان هم در کیفیت بخشی موفق خواهیم بود.
وی نظام آموزش و پرورش ایران را جزو عالیترین نظام‌ها دانست و افزود: سیستم آموزشی و پرورشی ما به همه ابعاد و زوایا توجه دارد و کار‌شناسان و سرگروههای آموزشی هم در این سیستم از جایگاه والایی برخوردارند که باید همچون طبیب دوار برای مساعدت به معلمان تلاش نمایند.
مدیر کل آموزش و پرورش نشست‌های تخصصی سرگروه‌ها با معلمان را در کیفیت بخشی بسیار مهم برشمرد و خواست برای جلسات تخصصی و بحثو بررسی نحوه آموزش مواد درسی دوره‌های ضمن خدمت منظور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز