خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی:

نونهالان، آینده تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما را بیمه می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۲۴

همواره باید قدردان مربیان و پرورش دهندگانی بود که آینده در سایه تدبیر و اعتدال و امید آفرینی آنان به ثمر می‌نشیند.

رییس جمهور روز پنجشنبه در پیامی به نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی و تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: همواره باید قدردان مربیان و پرورش دهندگانی بود که آینده در سایه تدبیر و اعتدال و امید آفرینی آنان به ثمر می‌نشیند.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه بهار و رشد و شکوفایی طبیعت، فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان رجایی و باهنر که برای رشد و باروری روحیه دینی و انقلابی نسل جوان بنیان تربیتی تازه ای را در ساختار آموزش و پرورش پی‌ریزی کردند، ارج نهاده و به همه تلاشگران این عرصه سرنوشت ساز خیرمقدم می‌گویم.

آن دو عزیز و تمامی شهدای گرانقدری که گذشته از حضور مؤثر در مسیر استحکام و تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی و سنگرهای هشت سال دفاع مقدس، امور تربیتی دانش آموزان کشور را وجهه همت خود ساخته بودند به خوبی می‌دانستند که همین نونهالان هستند که آینده تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما را بیمه خواهند ساخت و پرچم نظام نوپایی که برای به اهتزاز درآمدن آن حماسه‌هایی از ایثار و شهادت آفریده شد به بازوی همین نونهالانِ «آینده‌ساز» سرافراز و پایدار خواهد ماند.

تربیت فصل شکوفایی است، آن چنان که بهار فصل رویش و باروری است و هر دانه و نهالی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد و بدون باغبان و مربی فرآیند رشد و پرورش با آسیب‌های جدی روبرو خواهد شد. از این رو همواره باید قدردان مربیان و پرورش دهندگانی بود که آینده در سایه تدبیر و اعتدال و امید آفرینی آنان به ثمر می‌نشیند.

با یاد آوری این فراز از حضرت علی علیه السلام که «کودکان خود را بزرگ و گرامی داشته و خوب تربیت نمایید» این روز و برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی را به همه کسانی که در راه تربیت اسلامی و ملی فرزندان ایران بزرگ تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت گفته، و با گرامیداشت مقام والای شهدای امور تربیتی و تکریم خانواده معزز ایشان؛ توفیقات روز افزون همه تلاشگران دستگاه آموزش و پرورش بویژه مسئولان زحمتکش معاونت پرورشی و فرهنگی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سخن گفتن از سلحشورانی که با تکیه بر عشق و ایمان و اخلاص در حساس ترین و خطیرترین برهه‌ی تاریخ خونبار انقلاب اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و حماسه‌های جاویدان آفریدند، کار آسانی نیست. در این میان نقش بزرگمردان تربیتی که در لحظات حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس از کلاسهای امن درس و مدرسه گذشتند تا در مدرسه ای بزرگتر، از سنگر شرف و عزت ملت ایران محافظت کنند و فداکاری بیاموزند، هماره ماندگار و شورآفرین است.

پاسداری از خون پاک مربیان شهید امور تربیتی در کنار نام عزیز معلمان و اسوه‌های بلند آوازه‌ی آنان " شهیدان رجایی و باهنر " که سنگ بنای این عمارت آباد و با عظمت یعنی امور تربیتی مدارس را بنیان نهادند و احترام به دست آوردهای آنان که به شکرانه الهی در سنوات اخیر بنا به توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حال احیاء و بالندگی است، سر لوحه وظایف دولت تدبیر و امید است و امیدوارم که به برکت انفاس ملکوتی و ارواح پاکشان رایحه شکوفایی و سربلندی درجای جای کشورعزیزمان ایران بگسترد.

اینجانب ضمن تجدید احترام به امام شهیدان و شهدای سربلند نظام اسلامی، از خداوند متعال علو درجات ارواح طیبه شهیدان امور تربیتی و ساحت مقدس تعلیم و تربیت را مسئلت نموده و به خانواده‌ی معزز آنان درود می فرستم. همچنین از مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش، خاصه مدیران تلاشگر معاونت پرورشی و فرهنگی که اقدام به برپایی اولین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی نموده اند تشکر و قدردانی می نمایم.

والسلام علکیم و رحمت‌الله و برکاته
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز