خبرگزاری کار ایران

فرماندار آذرشهر:

آمار بیمه بیکاری در آذرشهر ۹ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۱

درخواست جذب برای یک هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی آذرشهر وجود دارد اما متاسفانه تغییر فرهنگ کار و عادت به پشت میز نشینی مانع از تامین نیروی انسانی این واحد‌ها شده و این در حالی است که نیروی کار فعلی نیز پاسخگوی نیازهای حوزه صنعت و تولید نیست.

ایلنا: فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: اگر به دنبال تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری هستیم باید از حاکم شدن فرهنگ پشت می‌زنشینی و فرار از کار میان نیروهای کار جوان جلوگیری کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل آذریان در همایش تخصصی روابط کار که در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون درخواست جذب برای یک هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی آذرشهر وجود دارد اما متاسفانه تغییر فرهنگ کار و عادت به پشت میز نشینی مانع از تامین نیروی انسانی این واحد‌ها شده و این در حالی است که نیروی کار فعلی نیز پاسخگوی نیازهای حوزه صنعت و تولید نیست.
وی بر لزوم برقراری رابطه متوازن کارگری و کارفرمایی تاکید و اظهار کرد: حرکت به سوی ایجاد اشتغال پایدار بدون تلاش و برنامه ریزی ممکن نیست و باید کلیه نهادهای مرتبط با حوزه کار و کارگری از جمله نمایندگان مجلس برای وضع قانونی مترقی، منطقی و بروز اقدام کنند تا بواسطه چنین قانونی بتوان سرمایه‌ها و منابع موجود را به سمت توسعه صنعت و تولید، افزایش امنیت سرمایه گذاری و در نتیجه جلب سرمایه گذاران جهت دهی کرد.
فرماندار آذرشهر در ادامه افزود: باید رابطه‌ای منطقی میان کارگر و کارفرما برقرار شود و دستگاه‌های حمایتی چون سازمان بیمه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید نگاهی متوازن به هر دو مقوله کارگری و کارفرمایی داشته باشند چرا که سنگینی یکی از طرفین این رابطه موجب صدمه به طرف مقابل و در نتیجه ایجاد مشکلات جدی برای حوزه صنعت و تولید می‌شود.
آذریان با اشاره به پیامدهای حمایت‌های خارج از حیطه قانون از کارگران گفت: برخی کارگران پس از مدتی اشتغال در واحدهای صنعتی تلاش می‌کنند تا خود را بیکار کرده و ضمن استفاده از مزایای بیمه بیکاری در محلی دیگر نیز مشغول به کار می‌شوند و این در حالی است که طبق قانون بیمه بیکاری برای افراد بیکار شده به صورت غیر ارادی و یا افراد آماده به کار است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل این مشکل نیز گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با واحدهای تولیدی و صنعتی، کارگران بیکارشده در مرحله اول به واحدهای متقاضی نیروی کار بویژه در شهرک صنعتی سلیمی معرفی شده و سپس در صورت بی‌نتیجه بودن این معرفی‌ها، افراد واجد دریافت بیمه بیکاری می‌شوند که بر همین اساس شاهد کاهش ۹ درصدی متقاضیان بیمه بیکاری و افزایش آمار کارگران شاغل بیمه شده در واحدهای صنعتی و تولیدی آذرشهر هستیم.
آذریان بر لزوم اطلاع رسانی مناسب آیین نامه‌های کار و مقررات بیمه بیکاری تاکید و از کارفرمایان و صاحبان مشاغل نیز درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادات خود را برای انعکاس به مسولان و دخیل کردن این نظرات در تصمیم گیری‌های کشوری در حوزه کار و کارگری و کارفرمایی ارایه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز