خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:

نمایندگان آذربایجان‌شرقی می‌توانند برای تأمین‌اجتماعی و بازنشستگان اقدامات مهمی انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۰

در راستای اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی کارگروه‌های ششگانه‌ای ویژه بازنشستگان و کارگران در سطح کشوری برای پیگیری مشکلات و ارایه راهکار‌ها مصوب شده که به تبع آن این کارگروه‌ها در سطح استان‌ها نیز ایجاد و موارد جمع بندی شده به مرکز ارسال خواهد شد.

ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان می‌توانند اقدامات مهمی را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا نادر فضل‌زاده که در مراسم گرامیداشت روز بازنشستگان در خانه کارگر آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با اشاره اصلاح قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: در راستای اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی کارگروه‌های ششگانه‌ای ویژه بازنشستگان و کارگران در سطح کشوری برای پیگیری مشکلات و ارایه راهکار‌ها مصوب شده که به تبع آن این کارگروه‌ها در سطح استان‌ها نیز ایجاد و موارد جمع بندی شده به مرکز ارسال خواهد شد.
وی افزود: نمایندگان استان در این راستا نیز همکاری‌های خوبی را داشته باشند.
فضل‌زاده با اشاره به اینکه باید از سازمان تأمین اجتماعی این سرمایه بین النسلی حفاطت کنیم، خاطرنشان کرد: برخی قوانینی که وضع می‌شود، بار مالی زیادی داشته است و همچنین گا‌ها برخی شوک‌هایی وارد سازمان تامین اجتماعی می‌شود که پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را به مراتب به مخاطره می‌اندازد.
وی اظهار داشت: فروش سوابق در برخی از سازمان‌ها کار ناعادلانه‌ای است ولی اگر این طرح قانونی شود سازمان ملزم به اجرای آن است.
دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است
فضل‌زاده با اشاره به بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان طی تأمین اجتماعی طی سنوات گذشته گفت: این بدهی به تامین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است و قطعا ارائه خدمات بهینه به بازنشستگان نیازمند پرداخت این بدهی است.
مخالف بیمه تکمیلی هستیم
وی با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیاز به حمایت دولت دارد گفت: بازنشستگان نیز از مردم این مملکت هستند و همانند بازنشستگان لشکری و کشوری از لحاظ بیمه تکمیلی، کارت منزلت، بن عائله‌مندی و سایر تسهیلات باید حمایت شوند.
فضل‌زاده افزود: علی رغم اینکه سرانه درمان آحاد ملت ایران به وزارت بهداشت و درمان واریز می‌شود، انتظار داریم که هزینه درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که از خدمات درمانی سازمان به صورت رایگان استفاده می‌کنند به حساب سازمان واریز شود و همچنین هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی مستمری بگیران سازمان همانند بازنشستگان کشوری توسط دولت پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز