خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

۴۳۷ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی، زیر کشت پائیزه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۹۸

عدم وجود نقدینگی کشاورزان جهت خرید کود از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان برای آغاز کشت پائیزه در استان بود که با پیگیری‌های مستمر سازمان، بخشی از این مشکلات از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی و تامین تسهیلات بانکی از طریق بانک عامل کشاورزی در شرف اتمام است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید گندم از مهم‌ترین برنامه‌های سازمانی درکشت پاییزه بوده وتحقق این امر مستلزم رعایت اصول فنی و تجربی توسط بهره برداران در راستای افزایش کمی وکیفی محصول تولیدی است که برای نیل به این هدف جهادکشاورزی ازتمامی توان فنی و تخصصی خود استفاده خواهد کرد.
به گزارش ایلنا، ایوب ایرانی فام، در جلسه خرید گندم آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی ۹۳-۹۲، در مجموع ۴۳۷ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی زیر کشت پاییزه قرار خواهد گرفت که ۹۷ هزار هکتار آن بصورت کشت آبی و۳۴۰ هزار هکتار نیز به روش دیم زیرکشت می‌رود.
وی با بیان اینکه کود شیمیایی ازته با قیمت ۳۵۰ هزار ریال و برابر سهمیه اختصاصی به شهرستان‌ها، در بین زارعین توزیع می‌شود افزود: در تامین کود ازته با توجه به پیش بینی وبرنامه ریزهای انجام یافته سازمان با هیچگونه مشکلی مواجه نشده و با توجه به کمبود کود فسفاته در ابتدای کشت، می‌توانند با استفاده از تجارب کار‌شناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی، با ترکیبی از روش‌های تغذیه‌ای مانند تیماربذر و همچنین محلول پاشی در زمان رشد محصول را تضمین و در کنارآن، با بوجاری وضد عفونی کردن بذور مصرفی با نظارت ناظرین فنی خواهند توانست از یارانه بذر نیز برخوردار شوند.
ایرانی فام با اشاره به این موضوع که کشاورزان دارای اراضی با عملکرد پایین باید شیوه زراعی را در کوتاه ترن زمان ممکن تغییر دهند گفت: با توجه به شوری آب و خاک در اراضی شهرستان‌های حاشیه دریاجه ارومیه، به بهره برداران این اراضی توصیه کامل شده است که کماکان به تولیدعلوفه، گلرنگ و کلزا تداوم بخشیده و در اراضی با پتانسیل تولید حداقل بالا‌تر از ۳ تن به کشت گندم مبادرت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشارزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در راستای افزایش میزان تولید در سطح، ضد عفونی کردن گندم قبل از کشت بسیار مهم و این معاونت جهت تسهیل توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر و سموم و کودهای شیمیایی بین بهره برداران تمامی هم خود را مصروف خواهد نمود.
ایرانی فام افزود: عدم وجود نقدینگی کشاورزان جهت خرید کود از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان برای آغاز کشت پائیزه در استان بود که با پیگیری‌های مستمر سازمان، بخشی از این مشکلات از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی و تامین تسهیلات بانکی از طریق بانک عامل کشاورزی در شرف اتمام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز