خبرگزاری کار ایران

امام جمعه سراب:

دین مبین اسلام ‌به کشت، زرع و کشاورزی عنایت ویژه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۶

کشاورزان بعد از زحمت یکساله چشم انتظار فروش عادلانه محصول خود و تامین نیازهای معیشتی خود هستند.

ایلنا: امام جمعه شهرستان سراب گفت: دین مبین اسلام عنایت ویژه‌ای به کشت، زرع و کشاورزی دارد. بر این اساس، یکی از مهم‌ترین قرارداد‌ها در اسلام، مربوط به کشاورزی است تا توسعه بیشتری پیدا کند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی‌اکبر اکرمی در آئین جشن برداشت سیب زمینی در روستای ایوق از توابع شهرستان سراب سخن می‌گفت افزود: از اوایل تشکیل نظام اسلامی، تأکید بر بهره‌برداری مناسب از منابع طبیعی و معادن و نیز آباد نمودن زمینهای بایر بوده است.
وی گفت: تمام ملتهاى دنیا کوشش مى‏کنند که صنعت کشاورزى و دامدارى خود را تا سر حد امکان توسعه و از صنایع مدرن براى این توسعه کمک گیرند. نیاز به این امر اساسى است و به همین جهت در اسلام و تعلیمات حیات‌آفرین آن به مسئله دامدارى و کشاورزى اهمیت فوق العاده زیادى داده شده و با استفاده از هر فرصت، مسلمانان را به این امور تشویق نموده است.
حجت الاسلام علی‌اکبر اکرمی تاکیدکرد: کشاورزان بعد از زحمت یکساله چشم انتظار فروش عادلانه محصول خود و تامین نیازهای معیشتی خود هستند و اگر قیمت سیب زمینی مناسب باشد اقتصاد اکثرخانواده ‌ها دچار آسیب نخواهد شد و در این راستا توسعه صنایع بسته‌بندی، سورتینگ و فرآوری محصول سیب زمینی دراین شهرستان به طور جدی باید مورد توجه و حمایت مسئولین استانی قرارگیرد، چون ایجاد و گسترش این صنایع باعثمی‌شود محصول تولیدی با ارزش افزوده بالا به بازارهای مصرف عرضه ودرآمد تولیدکنندگان افزایش و سطح معشت آنان مطلوبتر شود.
امام جمعه شهرستان سراب با قدردانی از تلاش‌های مدیریت جهادکشاورزی درحمایت و هدایت بهره برداران سیب زمینی کار بخش زراعی این شهرستان درتولید کیفی وکمی محصول گفت: با بهره‌برداری از کارخانه سورتینگ و فرآوری سیب‌زمینی مشکل عمده سیب زمینی کاران شهرستان مرتفع وزارعین این محصول دیگر متضرر نخواهند بود.
حجت الاسلام اکرمی افزود: اعطای تسهیلات برای خرید اداوات کشاورزی، توسعه کشاورزی در این منطقه را افزایش خواهد داد و با توجه به قابلیت‌های ویژه بخش دامداری در این شهرستان با وجود بالغ بر یک میلیون واحد دامی، ایجاد مرکز عرضه دام در منطقه برای توسعه این بخش و ایجاد اشتغال و درآمد جوانان منطقه ضروری و لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز