خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

مدرن‌ترین طرح آبیاری تحت فشار کشور در اراضی پایاب سد خدا آفرین اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۹

تکمیل سد خدا‌ آفرین و شبکه‌های پایاب آن در این استان، ۳۰ هزار هکتار اراضی مستعد زیرکشت آبی قرار گرفته و در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه تاثیر بسیار چشمگیری ازخود بجای خواهد نهاد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از اراضی پایاب سد خدا آفرین، شهرستان‌ خدا آفرین، بعنوان بزرگ‌ترین پایاب شمالغرب کشور، تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد و آن را به قطب کشاورزی استان تبدیل خواهد نمود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان گفت: کشاورزی از محورهای مهم توسعه در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستائیان بوده و در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی، از همکاری بهره برداران در جهت احداثجاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار و نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از منابع موجود، به خصوص آب مصرفی در بخش کشاورزی توسط بخش مدیریتی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: با توسعه کشت در پایاب سد خدا آفرین، علاوه بر ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی، توسعه اقتصادی خدا آفرین از ضریب مطلوبتری برخوردار و با تکمیل سد خدا‌ آفرین و شبکه‌های پایاب آن در این استان، ۳۰ هزار هکتار اراضی مستعد زیرکشت آبی قرار گرفته و در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه تاثیر بسیار چشمگیری ازخود بجای خواهد نهاد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: با تاکید به این موضوع که مدرن‌ترین طرح آبیاری تحت فشار کشور در اراضی پایاب سد خدا آفرین به اجرا درآمده است، اضافه کرد: سد خدا آفرین با حجم مخزنی یک میلیارد و۶۲۰ میلیون مترمکعبی، بزرگ‌ترین سد شمالغرب کشور به شمار آمده و ۱۲ کیلومتر پایین‌‌تر از سد مخزنی خدا آفرین، سد انحرافی قیزقلعه سی احداثو بر روی هم، شبکه اصلی آبیاری ۳۰ هزار هکتاری اراضی آذربایجان‌ شرقی را شامل و با بهره گیری از شبکه آبیاری این سد و توسعه بخش کشاورزی منطقه، ۳ هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری منطقه ارسباران ساماندهی و در اراضی خود مقیم وبه تولید اشتغال خواهند یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز