خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مرند و جلفا:

با انتقال حق آبه رود ارس به دشت مرند مشکلات این منطقه رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۳

انتقال آب رود ارس و وجود منابع خاکی غنی شرایط ویژه‌ای را برای اقتصادی کردن تمام فعالیت صنعتی بخش‌های کشاورزی، دامی، باغی و صنایع تبدیلی هم گروه آن‌ها در دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات مرند مهیا خواهد ساخت.

ایلنا: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتمام طرح حیاتی انتقال حق آبه رود ارس به دشت مرند، بیشتر معضلات دیرینه مردم مرند در دستیابی به تأسیسات پایدار آب شرب و آب کشاورزی مورد حل و فصل ریشه‌ای قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایلنا، محمدحسن‌نژاد با اشاره به اینکه برای اتمام طرح انتقال حق آبه رود ارس به دشت مرند مردم این شهرستان لحظه شماری می‌کنند گفت: مسئولین شهرستان در تأمین تمام اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های کشت و صنعت درحوزه اصلی دشت‌های یکانات و هرزندات اعلام آمادگی کامل نموده و متولیان بخش کشاورزی این شهرستان نیز جهت استقرار تأسیسات زیرساختی وتأمین امکانات خدماتی موردنیاز، همگام با مجریان و سرمایه‌گذاران طرحهای تولیدی وخدماتی مصوب دراین دشت اقدام خواهند نمود.
وی با دعوت از فعالان اجرای پروژه‌های مهم کشاورزی در دشت‌های یکانات و هرزندات جهت پیاده‌سازی طرحهای سرمایه‌گذاری باصرفه واستفاده حداکثری ازتوانمندی‌های مدیریتی، نظارتی و اجرایی با استفاده از کار‌شناسان کارآمد بومی افزود: محصولات تولیدی بخش کشاورزی با بهره‌مندی از شرایط ایده‌آل آب و هوایی و حاصلخیزی خاک منطقه، باید از لحاظ کیفی وکمی و همچنین تنوع تولید، توان رقابتی بالایی را در عرصه بازارهای صادرات داخلی و خارجی کسب نماید.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب رود ارس و وجود منابع خاکی غنی شرایط ویژه‌ای را برای اقتصادی کردن تمام فعالیت صنعتی بخش‌های کشاورزی، دامی، باغی و صنایع تبدیلی هم گروه آن‌ها در دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات مرند مهیا خواهد ساخت.
حسن‌نژاد گفت: در حال حاضر تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان مرند، از شاخصه‌های مهم واصلی توسعه اقتصاد مبتنی برتولیدات بخش کشاورزی منطقه محسوب شده و رونق اشتغال و افزایش درآمد و توان اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان، به توسعه صنایع تبدیلی نیاز کامل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز