خبرگزاری کار ایران

محمدرضا شجریان درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۲۵

داوود گنجه‌ای از درگذشت محمدرضا شجریان (استاد آواز ایران) پس از سال‌ها بیماری دارفانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدرضا شجریان پس از سال‌ها بیماری و تحمل رنج حاصل از آن، امروز (۱۷ مهر ماه) در سن ۸۰ سالگی چهره در نقاب خاک کشید.

داوود گنجه‌ای با تایید خبر درگذشت محمدرضا شجریان به ایلنا گفت: هم‌اکنون به همراه خانواده استاد شجریان در بیمارستان حاضر هستیم و ایشان دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه استاد شجریان پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرانجام تسلیم مرگ شد، ارایه اطلاعات بیشتر را به آینده موکول کرد.

محمدرضا شجریان که از سال گذشته تاکنون به دلیل وخامت حالش در بیمارستان جم و در منزل شخصی تحت مراقبت‌های ویژه بود، با وجود تلاش بسیار پزشکان و کادر درمان سرانجام دار فانی را وداع گفت.

با توجه به بحران بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمان و مکان تشییع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت متعاقبا اعلام خواهد شد. اما احتمالا پیکر زنده‌یاد شجریان طبق برنامه‌ریزی برای تدفین و خاکسپاری به زادگاهش مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

زنده‌یاد محمدرضا شجریان، زاده یکم مهرماه سال ۱۳۱۹ و اهل مشهد بود و فعالیت هنری خود را از اواخر دهه چهل آغاز کرد. شجریان طی سال‌های حضورش در عرصه موسیقی با هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر، داریوش صفوت، پرویز مشکاتیان، جمشید عندلیبی، داریوش پیرنیاکان، مجید درخشانی، داریوش طلایی، کیهان کلهر و حسین علیزاده در آلبوم‌ها و کنسرت‌ها همکاری کرده بود. روحش شاد و یادش گرامی باد.

خبرگزاری ایلنا درگذشت این هنرمند موسیقی را به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز