خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح کرد:

ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به مضرات موادمخدر و مشروبات الکلی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۹۲۳

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی و موادمخدر تاکید و تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی صحیح و شفاف شرایطی فراهم شود تا مردم به صورت آگاهانه به سمت اینگونه مسایل کشیده نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که در استانداری برگزار شد، از گرایش جوانان به مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک معضل اجتماعی موجود در جامعه یاد کرد و افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، وظیفه همه مسئولان و مردم در جهت روشنگری و مبارزه با این موضوعات مهم، سنگین و حساس تلقی می‌شود.

وی اظهار داشت: اجتماعی کردن بحث مبارزه با مشروبات الکلی و موادمخدر در استان امری ضروری به حساب آمده و روشنگری و آگاه سازی مردم در زمینه تاثیرات مخرب استفاده از این نوع مواد از جمله مباحثی است که باید به صورت ویژه در دستور کار متولیان این حوزه قرار گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی ابتدا باید علل و عوامل گرایش به این موضوعات را شناسایی کرد تا بتوان راحت‌تر برای حل و فصل آن راهکار ارایه داد.

این مسئول سیاسی با اشاره به اینکه مساله موادمخدر و مشروبات الکلی باید به عنوان یک قبح در جامعه مطرح شود، افزود: استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی از جمله آموزش و پرورش در راستای روشنگری و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در مورد تاثیرات منفی مصرف آن در قالب دوره‌های آموزشی از دیگر نیازهای ضروری در این حوزه به شمار می‌رود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در کنار اقدامات قهری و سلبی باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، راه‌های پیشگیری از مصرف مواد الکلی را در بین این قشر حساس تبیین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز