خبرگزاری کار ایران

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۷۳

صبح امروز شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی ومطالبات معوقه خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت، امروز ‌‌یکشنبه (۲۱اردیبهشت ماه) مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان امام خمینی  حضور یافتند.

این گروه از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: پس از ۱۴سال و فعالیت در۳۵۳ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در اقصی نقاط کشور، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست. در عین حال مطالبات مزدی، بیمه و سنواتی ما از سال ۹۷ به تاخیر افتاده است.

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، حفظ اشتغالمان بعد از ۱۴ سال خدمت وپرداخت حق بیمه است.متاسفانه چندین سال است از سوی متولیان سهام عدالت که در راس آنها وزرات اقتصاد داری وسازمان خصوصی سازی قرار دارد توجه ای به ما نمی شود وبه حال خود رها شده‌ایم.

اودر ارتباط با مشکلات  جدیدی که امنیت شغلی کارکنان شاغل در تعاونی های شهرستانی سهام عدالت را به خطر انداخته است، گفت: متاسفانه شوارای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد بدون توجه به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قصد انحلال تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت را دارد که عملی شدن این اتفاق موجب بیکار شدن همه کارکنان شهرستانی خواهد شد.

او در تشریح جزئیات این مطلب افزود: متاسفانه در چند سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی به طرق مختلف و غیرقانونی سعی در حذف دفاتر تعاونی‌ها داشته و خود که یک نهاد دولتی است، مالکیت و مدیریت سهام عدالت را به دست گرفته و سهام عدالت را از جایگاه واقعی خود که می‌بایست طبق فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری پیش رود، دور کرده است. در عین حال متاسفانه وزارت اقتصاد نیز به این موضوع بی‌توجه است و این بی‌توجهی به مالکیت و مدیریت مردم در اداره سهام عدالت خود لطمه شدیدی وارد کرده ومی‌کند.

وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، در بخش دیگری از خواسته‌های معترضان گفت: حال که طرح عظیم سهام عدالت با زحمات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت و دستور مقام معظم رهبری برای آزاد کردن سهام عدالت مشمولین سهام عدالت به ثمر نشسته است برای آینده شغلی  کارکنان تعاونی‌های شهرستانی دفاترسهام عدالت که اکثر آنها از افراد معلول و زنان سرپرست خانوار تحصیل کرده مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند، چاره‌ای اندیشیده شود تا بعد از سالها زحمت به حال خود رها نشوند و منبعی برای امرار معاش خود داشته باشند.

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز