خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

رشد ۲۵ درصدی سهم ریل از ترانزیت در ۳۵ روز/ امسال ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل را تحویل می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۶۳

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در دوره ۳۵ روزه شاهد رشد ۲۵ درصدی سهم ریل در جابه‌جایی ریل بودیم که این یک گام مثبت برای تحقق اهداف تعریف شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل با بیان اینکه به دنبال تحقق شعار جهش تولید در سال 99 هستیم، اظهار داشت: معنای این شعار برای راه‌آهن ایمن‌تر، سریع‌تر، بهینه‌تر و اقتصادی‌تر شدن است.

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه بهینه‌تر به معنای افزایش سرعت در حمل و نقل ریلی است، گفت: بهینه‌تر به معنای این است که خواب واگن در پایانه‌های تخلیه و بارگیری با ورود سیستم‌های جدید کاهش یابد. همچنین بازسازی و نوسازی برای افزایش ضریب ایمنی انجام شود و بتوانیم حداکثر اتصالات مویرگی را داشته باشیم.

اسلامی اظهار داشت: بهینه‌تر به معنای این است که بار از صفر تا 100 مسیر بر روی خطوط ریلی حرکت کند و بتوانیم تمام مسیر بار را از طریق ریل دنبال کنیم.

وی افزود: زمانی که از ایمنی صحبت می‌کنیم باید به دنبال بازسازی خطوط راه‌آهن در مسیرها و تقاطع‌ها باشیم. به دنبال آن هستیم با ایجاد خطوط دوم ریلی، سرعت را در شبکه ریلی معنا کنیم و زمان سیر قطارها را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها مصداق تحقق این شعار هستند، گفت: راه‌آهن میانه- بستان‌آباد و تبریز حدود 5 ساعت از مسیر سیر واگن‌ها را کاهش می‌دهد و زود رسیدن به مقصد را معنا می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: ایام کرونا فرصت بسیار خوبی برای بازسازی، ایمن‌سازی خطوط است و زیباسازی واگن‌ها باید به صورت جدی انجام شود تا با مجموع این عوامل، مطلوبیت برای مسافران لمس شود.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که شعار جهش تولید که فرموده رهبری است و اهتمام رئیس جمهور به گسترش شبکه ریلی را محقق کنیم تا از مزایای آن در توسعه شبکه ریلی و توسعه ترانزیت بهره ببریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سهم شبکه ریلی از ترانزیت گفت: در دوره 35 روزه شاهد رشد 25 درصدی سهم ریل در جابه‌جایی ریل بودیم که این یک گام مثبت برای تحقق اهداف تعریف شده است.

اسلامی تاکید کرد: تا پایان دولت 1200 کیلومتر راه‌آهن به خطوط ریلی اضافه می‌شود. همچنین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی موظف است با همکاری بخش خصوصی 400 کیلومتر خطوط فرعی را تحویل دهد.

وی افزود: خط دوم راه‌آهن بافق- اصفهان و کرج به قزوین را باید در مدار قرار دهیم. همچنین خط دوم مسیر پرترافیک بافق- تربت حیدریه هم باید احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت 778 دستگاه انواع ناوگان ریلی در سال گذشته ادامه داد: امیدوارم امسال هدف تولید 2000 دستگاه انواع ناوگان ریلی محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز