خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به ایلنا خبر داد:

جزییات خسارات ‌وارده به استان‌ها بر اثر بارش‌های اخیر/ جان باختن یک نفر به دلیل سقوط در رودخانه

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۸۰

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور جزییات خسارات ‌وارده به استان‌ها بر اثر بارش‌های اخیر را تشریح کرد.

«علی بختیاری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خسارات ناشی از بارش‌ها در استان‌های مختلف طی روزهای گذشته گفت: به دلیل ریزش سنگ در استان مازندران محور فیروزکوه حدفاصل گدوگ تا ورسک، محدوده تونل چپ دره انسداد یک لاین از این محور گزارش شده است. عوامل راهداری در حال پاکسازی و رفع مشکل هستند. 

وی درباره آخرین وضعیت استان‌های تحت تاثیر سامانه‌های بارشی در کشور ادامه داد: در استان همدان آبگرفتگی جزیی در سطح برخی از شهرستان‌ها گزارش شده است. همچنین تگرگ به باغات در اکثر شهرستان‌ها خسارت وارد کرده و تعدادی از دام‌ها در اثر رعد و برق نیز تلف شده‌اند. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در استان سمنان بارش پراکنده در سطح استان گزارش شده است. همچنین سرمازدگی و یخبندان در بخش کشاورزی در شهرستان‌های شمالی این استان نیز گزارش شده است. 

بختیاری با اشاره به بارندگی جزیی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بارش باران در سطح استان اصفهان داشتیم. همچنین در استان فارس بارش پراکنده در سطح استان و هوای ابری گزارش شده است. در استان کرمانشاه نیز بارندگی در سطح استان مشاهده شده است و وزش باد شدید و تگرگ در کرمانشاه منجر به خسارات مالی و قطع برق حدود ۱۰ منطقه و سقوط تعدادی درخت شده است. همچنین براثر این بارندگی‌ها به بخش کشاورزی در ۷ شهرستان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش باران در شهرستان‌های شمالی و غرب استان کرمان گزارش شده است، تصریح کرد: در استان کردستان بارش باران در سطح استان باعث آب گرفتگی برخی از معابر در شهرستان‌های سنندج، بیجار و قروه شده است. همچنین یک واحد مسکونی روستایی در سنندج تخریب و ۱۱ راس دام بر اثر صاعقه تلف شده اند. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه چند محور مواصلاتی در استان‌های شمالی به دلیل ریزش سنگ مسدود شده که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: در استان قم در پی بارندگی‌های اخیر وضعیت رودخانه‌ها سیلابی شده است، اما تاکنون کسی آسیبی ندیده است. همچنین بارش برف وسرما موجب خسارات به باغات و محصولات کشاورزی در این استان شده است.

بختیاری درباره استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارندگی‌های روز گذشته در این استان در روستای سر اقا سید دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، یک نفر از اهالی این روستا درحال عبور از رودخانه غرق شد و جان خود را از دست داد. همچنین در استان لرستان باد شدید و تگرگ در روز گذشته باعث شکستن درختان، شکستن شیشه‌ها و خسارت به باغات و محصولات کشاورزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز