خبرگزاری کار ایران

تمهیدات لازم برای کاهش خسارات سیلاب مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۴۳۱

مدیر منابع آب تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از احداث ٣۴ کیلومتر دایک شنی و دیواره سنگی در حاشیه رودخانه‌های غرب مازندران به‌منظور کاهش خسارات سیلاب خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، حمیدرضا افقی گفت: پس از وقوع سیلاب مخرب مهرماه ٩٧ جهت حفظ روستاها و شهرها و همچنین اراضی کشاورزی، ٣۴ کیلومتر دیواره در مناطق آسیب‌پذیر در رودخانه‌های ٣ شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد شامل ٢١ کیلومتر دایک شنی و ١٣ کیلومتر دیواره سنگی احداث شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی اقدامات مهندسی رودخانه در حوزه ٣ شهرستان گفت: جهت احداث دایک شنی مجموعا ٣٧٨ هزار مترمکعب مصالح به کار رفته و جهت احداث دیواره سنگی که به صورت ریپ رپ انجام شد، ٩١ هزار مترمکعب مصالح سنگی از بار مازاد رودخانه تأمین و مورد مصرف قرار گرفت.

افقی همچنین با اشاره به ضرورت احداث برید عرضی در برخی از بازه‌ها گفت: در رودخانه‌های چشمه‌کیله، تیرم، چالکرود به طول یک کیلومتر موفق به احداث برید عرضی شدیم که این اقدام نیز در راستای ساماندهی رودخانه در سال‌های اخیر کم نظیر بوده است.

مدیر منابع آب تنکابن، رامسر و عباس‌آباد گفت: با کمک مراجع قضایی و انتظامی و همچنین همراهی برخی از مردم به ویژه دهیاران و شورای اسلامی موفق به آزادسازی و بازگشایی ٣٧ هکتار از اراضی تحت تصرف بستر شدیم که این اقدام امکان عبور سیلاب را تسهیل و میزان خسارت را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

وی در پایان با قدردانی از تصمیم شورای حفظ بیت‌المال و همچنین مدیران ارشد استانی در زمینه استفاده از بار مازاد جهت ساماندهی رودخانه‌ها گفت: این تصمیم موجب شد تا با استفاده از بار مازاد رودخانه‌ها و ظرفیت بخش خصوصی جهت ساماندهی رودخانه‌ها حداکثر بهره‌وری صورت گیرد، لذا به‌رغم بارش‌ها و سیلاب‌های سال ٩٨ خسارت در بخش سیلاب در 3 شهرستان بسیار جزئی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز