خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به همسایگان نشان دهیم که سلامت آنها برای ما مهم است/بانک‌ها به فعالین اقتصادی فرصت تنفس بدهد/ برخی‌ها در مورد بازار عراق آدرس غلط می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۳۱۱

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی برخی افراد سودجو که در عمر خود یک فعالیت صادراتی نداشتند و حوزه آنها واردات از شرق دور است به عنوان کارشناس در مورد عراق و بازار آن اظهارنظر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند تا در نهایت به اهداف خود برسند.

علی شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وظیفه دولت برای حمایت از صادرات و فعالین اقتصادی در وضعیت فعلی اظهار داشت: شرایط امروز کشور به معنای واقعی فورس‌ماژور است. در تمام دنیا وقتی این شرایط حاکم می‌شود، دولت‌ها و حاکمیت وظایف مشخصی در قبال مردم دارند.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: وضعیت به گونه‌ای است که مردم توان پرداخت اقساط وام خود را ندارند. اکثر اصناف کل سال را به امید فروش شب عید می‌گذرانند و الان که وضعیت اینگونه شده از شرایط خوبی برخوردار نیستند. از سوی دیگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان که بیشتر آنها از سیستم بانکی کشور تسهیلات گرفته‌اند نیاز به یک فرصت تنفس و استمهال دارند.

صادرکننده برتر سال 98 افزود: باید یک نفر به عنوان فرمانده به طور مستقیم از سوی معاون اول رئیس جمهور با اختیارات کامل مشخص شود و این فرد پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مجموعه‌های اقتصادی کشور باشد. ما در حوزه اقتصاد چندین وزارتخانه داریم و الان که کشور در شرایط فورس‌ماژور قرار گرفته باید یک نفر به عنوان فرمانده حرف اول و آخر را بزند و با گفت‌وگو و مشورت با بخش خصوصی واقعی کارها را جلو ببریم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی افراد سودجو که در عمر خود یک فعالیت صادراتی نداشتند و حوزه آنها واردات از شرق دور است به عنوان کارشناس در مورد عراق و بازار آن اظهارنظر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند تا در نهایت به اهداف خود برسند.

شریعتی تصریح کرد: بخش خصوصی با این تفکر که مردم باید در مقابل این ویروس با یکدیگر متحد شوند کمپین نفس را راه‌اندازی کرده و این کمپین در چندین محور فعالیت می‌کند و علاوه بر کمک‌ به فعالین‌ اقتصادی یک پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان و فعالین اقتصادی به این مسئله واقف هستند که یکسری امور از اختیارات دولت خارج است اما می‌تواند با صداقت و دادن اطلاعات و آمار درست وضعیت را بهتر کند.

شریعتی تصریح کرد: لازم است تیم‌های تخصصی در تمامی مبادی فرودگاهی و مرزهای خروجی کشور، اقدام به کنترل افراد و کالاها کنند و این موضوع به صورت گسترده رسانه‌ای شود تا همسایگان ما بپذیرند که سلامت آنها نیز برای ما مهم است و خودمان در داخل اقدام به بازرسی و نظارت برروی کالاها و افراد می‌کنیم. در آن صورت است که شاید بتوانیم اعتماد از دست رفته آنها را برگرانیم و کشور از شرایط قرنطینه فعلی خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز