خبرگزاری کار ایران

به دلیل حضور هزاران کارگر ایرانی و خارجی؛

اهالی سنگان خواف خواستار تعطیلی موقتی صنایع معدنی شدند/ استعداد بالای سنگان خواف در انتشار ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۵۱

خواسته اهالی منطقه سنگان خواف تعطیلی موقتی صنایع معدنی و کارخانجات وابسته و یا به حداقل رساندن این فعالیت ها است. زیرا با وجود تردد روزانه صدها دستگاه تریلر و رفت و آمد هزاران کارگر غیربومی، بی گمان سلامت این مردم مرزنشین هر لحظه در معرض خطر ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خواف ، وجود حدود ۱۰ هزار پرسنل صنایع معدنی در سنگان خواف این منطقه استعداد بالایی در انتشار ویروس کرونا دارد.

روزانه صدها دستگاه تریلی از سراسر کشور در این منطقه فرآورده‌های معدنی را بارگیری کرده و به کارخانجات ذوب آهن انتقال می دهند و این موضوع به تنهایی می تواند باعث انتقال سریع این ویروس شود.

بنا به گزارشات دریافتی به خبرنگار ایلنا ، وجود خوابگاه های غیراستاندارد و شلوغ در شرکت های معدنی و همچنین عدم رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی دلیلی دیگر بر خطرآفرینی این منطقه صنعتی است.

حضور هزاران کارگر و پرسنل بومی و غیر بومی و همچنین افراد خارجی بخصوص اتباع کشور چین در صنایع سنگان می طلبد که مسئولان بلندپایه کشوری به این موضوع ورود کرده و تدبیری اساسی برای آن سنجیده شود.

خواسته اهالی این منطقه تعطیلی موقتی صنایع معدنی و کارخانجات وابسته و یا به حداقل رساندن این فعالیت‌ها است زیرا با وجود تردد روزانه صدها دستگاه تریلر و رفت و آمد هزاران کارگر غیربومی، بی گمان سلامت این مردم مرزنشین هر لحظه در معرض خطر این بیماری خواهد بود.

شهرستان خواف در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مقدس واقع شده و با حدود ۱۴۰ هزار نفر ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داشته و دارای غنی ترین معادن سنگ آهن در خاور میانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز