خبرگزاری کار ایران

یادداشت ؛

حنایی که دیگر رنگی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۳۸

پارادوکس بیکاری و اشتغال، سالهاست به عنوان کلیدواژه مشترک و اصلی تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در لرستان نمود داشته و دارد.

ایلنا ؛  استان تاریخی و با قدمت ۱۰ هزار ساله لرستان، استانی فقیر و توسعه نیافته است. سال‌ها است که سرنوشت لرستان  با فقر و بیکاری ، عدم توسعه، نداشتن صنعت  وسرمایه‌گذار و... گره خورده است.

قصه غم انگیزه سرزمین مادری مان لرستان، جایی است که سرنوشت جوانان تحصیل کرده و با مدارک تحصیلی بالا، سرباری خانواده ها بوده یا در شهر و دیاری دیگر  به شغل‌های کاذبی چون پادویی در رستوران ها، کارگری و.....  مشغول هستند. 

یا بعضاً با ماشین‌های شوتی برای امرارمعاش خانواده، جان بر کف،پا  در جاده‌های جنوب-شمال گذاشته‌اند، بسیاری از راننده‌های همین ماشین‌های شوتی از خانواده‌های نجیب و با اصالت منطقه هستند که سال های سال با طی کردن مدارج تحصیلی، تنها و تنها از روی ناچاری و بیکاری به این گونه شغل‌های خطرآفرین و غیرقانونی روی آورده‌اند.اما با همه اینها هیچ مسئولی به غیر از دوران خاصی از    زمان مانند انتخابات  در تکاپوی حل مشکلات مردمان این مرز و بوم نیست.

پارادوکس بیکاری و اشتغال، سالهاست کلیدواژه مشترک و اصلی تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در لرستان نمود داشته و دارد و هم اکنون نیز همه کاندیداهای مجلس در لرستان از این کلیدواژه استفاده کرده و ایجاد اشتغال را از برنامه‌های اصلی خود قلمداد کرده و آن را فریاد می‌زنند.

این یعنی همه ما، از تمام اقشار مختلف جامعه به این درک مشترک پی‌برده‌ایم که عبور از عقب افتادگی لرستان از قافله استان‌های برخوردار، ایجاد فرصت‌های مختلف و متنوع شغلی، توجه ویژه به صنعت و صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری بوده و هست، اما این سئوال پیش می‌آید که کاندیداهای محترم بر اساس کدام منطق و توانایی خود دم از رفع بیکاری زده و می زنند؟

کاندیداهای نمایندگی مجلس  بدانند، مردم و خصوصا قشر جوان لرستان تنها نردبان سیاسی کاری‌های ما نیستند. آنها شغل و البته امنیت می خواهند و برای امرار معاش خانواده به اشتغال پایدار نیاز دارند، جوانانی که سرشار از آگاهی، خودباوری و خداباوری بوده، اما متاسفانه بیکاری باعث افسردگی یا سرخوردگی بسیاری از آنان شده است.

 اگر این جوانان به دنبال شغل‌های غیرقانونی و خطرآفرین می‌روند،   صد البته که شما مسئول هستید، بایستی جوابگو باشید، زیرا شما که  بر کرسی‌های مدیریتی تکیه زده و علاقمند به نشستن بر روی صندلی مجلس و  قانونگذاری هستید  پیش از همه باید بدانید که این مردم هستند که پشتوانه شما بود‌ه و یا احیانا خواهند بود.

پس بجاست  نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان تا جای ممکن از شعار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و .... که در توان شان نیست، پرهیز کرده و  در سخنان‌شان از این گونه شعارها استفاده نکنند.حنایی که دیگر رنگی ندارد. 

حسام شفیعی / خبرنگار لرستان

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز